Gå til innhold

Lærer og permisjon...?..?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som lærer. Jeg skulle egentlig hatt barn i august,men har nettopp hatt en MA. Jeg tenker at august er en perfekt tid for en lærer å få barn. Med 80% lønn vil man da ha permisjon helt frem til sommeren. Og man får hele sommeren i tillegg før man begynner på jobb igjen ett år etter man gikk ut i permisjon.

Så lurer jeg på om dersom jeg for eksempel får barn på våren vil man "miste" fire uker av sommerferien som blir telt som permisjonsuker. For man får bare fire uker sommerferie. Resten blir regnet som avspassering og ikke som ferie og permisjonsukene flyr unna....

Noen andre lærere som har regnet på disse ukene?

Selv om jeg liker jobben min så vil jeg få mest mulig ut av permisjonen i tiden med småbarn og kunne kose meg hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Jeg er også lærer og vurderer å starte prøvinga i april. Ønsker barn tidlig i 2009, gjerne i januar. Tror det stemmer det du sier med de fire ukene+en dag. Vi kan utsette permisjonen i den lovbestemte ferien (4 uker+ en dag), slik at hele permisjonstiden blir forskjøvet. Tenker på dette en del selv. Ønsker også å være lengst mulig hjemme. Kanskje litt ugunstig mht permisjonen å få barn i januar, men håper å kunne spare opp slik at jeg kan ha permisjon helt til august neste skoleår. Et halvt år uten inntekt med andre ord...

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...