KristinGE Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Lurer på om gutten min begynner å kjenne tenner, selv om han bare er litt over tre måneder. Vet det er tidlig, men skjønner ikke hva annet det kan være. Han sutrer mye, sover dårlig om natten, kan våkne opp og "hyle" og er periodevis fryktelig sint og irritert og hyler. Tar seg i munnen hele tiden og virker helt desperat...Men er det vanlig at det er så ille, skriking "hele tiden"? Og hvor lang tid tar det før tennene kommer? og hva gjør man for å lette?
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Min fikk sin første tann da han var 3,5 mnd. Han sov om natta heldigvis, men tygde som en gal på hendene sine og alt han fant. Siklet masse i forkant. Tror det sto på noen uker før tanna kom. Nå er han snart 10 mnd og har 9 tenner. Han hadde feber da den 4 tanna kom, og slet skikkelig nå med den siste, som er en jeksel. Da var det feber, snørr, tårer, ingen søvn utover 15 min i strekk i 1 døgn. Det kan være skikkelig ille når det står på. Her hjelper det med iskald bitering, isbiter i babyfeederen, masse trøsteamming og Paracet til natta når det er som verst.
cecilie25 Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Min er 5 1/2 mnd og har fått sin 4 tann. Det startet med sikling da han var to mnd, og den første kom da han var 4 mndr. Etter det bare poppet de andre ut. Den første tanna tok selvfølgrelig lengst tid,hadde dager hvor han var sutrete og sov lite. Tann nr 2 kom like etter og tann nr 3 merket jeg ikke noe til. Den fjerde derimot var den verste hittil. 5 våkenetter etter hverandre! Jeg anbefaler deg å bruke dentinox, og gi han biteleker. Gjerne la han bite i fingrene dine(Min skjønte ikke å putte leker i munn før han var langt over 4 mndr) Når Du kjenner en liten hoven kul, så er tanna bare et par dager unna. Hvis ungen har vondt og er veldig plaget, gi han gjerne en paracet, da får han kanskje sovet noen timer ifred. Ellers bare å smøre seg med tålmodighet og bysse og trøste så godt man kan. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå