Etaner Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har en forholdsvis stor gutt, han var 10700g og 75,5 når han var 9,5 mnd. Han har liggi godt oppe hele veien. Men jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt lei av at alle skal kommentere det.. "er han litt stor for alderen eller?" Når jeg leser her inne så får jeg inntrykk av at det er flere som er på hans størrelse og at det ikke er helt uvanlig, men like vanlig som at noen er små. Folk er kommenterer vel kansje det også?..
Yrha Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Ja, folk kommenterer uansett!! De sier vel det første de legger merke til. Hos oss er det størrelsa (han var 9,6 kg og 75 cm ved 7 mnd). Hos naboen er det at gutten ligner faren på en prikk (faren har spesielt utseende og sterke gener). Ja, ja, jeg syns det er fint at folk viser interresse. Det VERSTE jeg vet er folk som ikke enser gutten når vi møter på dem. Fatter ikke at det går an
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 vi får en del kommentarer på begge ungene har en gutt som akkurat er fylt 2 år , han er 16 kg og 98 cm høy så han ser jo ut som 3-4 år jenta vår fyller 1 år om 2 uker , hun er 70 cm og 8 kg , hun ser jo nesten ut som de på 6-8 mnd gutten vår har alltid vært stor , og jeg hatet/hater at alle må kommentere hvor stor han er eller hva vi forer han med . nå er det jo lille jenta da , om vi ikke gir henne mat ? da sier jeg :nei hun får ikke , for vi mater bare gutten vår:-) da holder de iallefall kjeft , eller finner ut at barn vokser forskjellig og alt er like normalt :-)
loveandmarriage Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Ja, gjett om.. Syns det er koselig når de sier at gutten vår har blitt stor, for det er jo bare positivt, de skal jo vokse. Men når de sier så SCHWÆR han har blitt! Hva forer du han med a? Da syns jeg ikke det er så koselig lenger. Det ville vært akkurat det samme hvis de sa "så liiiiten han er, får han ikke nok mat?" Skjønner ikke at folk ikke tenker over hvordan de formulerer ting. Trenger ikke å gi oss foreldre følelsen av at vi ikke klarer å gi de passe mye mat! Som sagt: Sier man at han har vokst, blitt stor gutt e.l syns jeg det bare er kost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå