Gå til innhold

litt utenom tema: katter og tulipaner

Anbefalte innlegg

Jeg har ei lita sort jentepus som elsker å spise opp tulipanene mine og etterpå kaster hun opp på stueteppet.. Jeg fikk såå nydelige tulipaner i mange farger til bursdagen min for ett par uker siden. Dager etter lå de over hele stuebordet og bare stilkene sto igjen i vasen..og på teppet lå det masse tulipaner som har vært i en liten pusemage... Noen som vet hvorfor??? Har også 2 kastrerte guttepuser som ikke bryr seg i det hele tatt....

Fortsetter under...

øh, aldri hørt om. Har en kastrert hannkatt som kun spiser på ting som ligner gress nå om vinteren, fordi han trenger gress for fordøyelsen antar jeg, men tulipaner? Ehm, det var jo underlig. Men hun har jo god smak, da....

Jeg syns det er rart selv. Hun går bare på tulipaner.. ikke roser eller andre snittede blomster.... Akkurat som om hun MÅ ha det for fordøyelsen..

Litt rart å se på når vi får tulipaner i hus, da går hun rundt å "lukter" i rommet og hopper gjerne opp på høye høyder for å ta blomstene.. Prøver å gjemme det litt da, men det er ille å gjemme nydelige tulipaner.. Hmmmm, rar denne kattemora her..

Hmm, katter spiser vanligvis gress for å brekke seg og få opp hårdotter. Jeg vet ikke helt sikkert hvorfor hun har fått smaken for akkurat tulipaner :-) Men jeg hadde prøvd å holde dem unna henne ihvertfall, aner jo ikke om det er skadelig. Du får skrive inn til Trude Mostue :-)

er vel ikke helt bra...dere må bare følge med henne og skjenne når hun prøver seg mens dere er i rommet,vise tydelig at det er fy å ta blomstene...sett de feks på soverommet om natten og når dere er borte...kan også prøve å ha kattegress som dere henviser henne til når hun prøver seg på tulipanene...

Annonse

Hi hi! Katter er rare dyr. ;)

For det første så er ikke tulipaner giftig, så du trenger ikke være redd for at det er skadelig for henne. Ettersom hun kaster opp etterpå så er det trolig at hun renser magen sin. Er jo ikke så lett å finne gress ute nå som det er vinter. Dette bedrer seg sikkert når våren kommer.

Katten min gjør noe tilsvarende, og da bare mot noen blomstersorter. Blant annet så liker hun påskeliljer. He he.... En annen ting hun har lagt sin elsk på er Waleda fødselsforberedende olje. Hvis jeg ikke kaster bomullsdottene med olje på med en gang, så ligger hun og ruller i dem... Merkelige greier! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...