Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Vi har lyst til å vente med prøving på nr 2, til nr 1 er ca 3 år. Men er litt redd for at det kan bli veldig stort hopp mellom de.. synspunkter?
Muffinsmamma Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 vanskelig det der.. hva er grunnene til at dere vil vente? Jeg vil ha nr 2 når nr 1 er tre år, altså neste vår. Syns det virker som en bra aldersforskjell. Jeg begynner å kjenne babysuget og mannen min også, men jeg tror det vil bli tøft for forholdet. Om jeg blir gravid i sommer har vi 9 mnd på å prøve å kjøpe større, få stabil økonomi og mer tid til hverandre:)
polarn & pyrene Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Det er jo opp til dere selv hv adere vill gjøre. Selv venter jeg nr2 nå når jenta mi akkurat har fylt 3 år. Syntes det er bra alder i mellom. Hadde jeg planlagt litt bedre og venntet litt som jeg ville hadde det blitt 4 år mellom de. Mellom meg ogmin bror var det 5 år og nå i ettertid syntes jeg det varhelt ok alder. Jeg var jo en ekstra mamma for min lillebror.
Gjest mphs Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Vi venter nr.2 nå snart og det blir 2,5 år mellom de. Vi syns det er en passe stor forskjell. Ville ikke hatt de tettere og ikke mer enn 3 år mellom. Det er 4 år mellom meg og min søster og vi begge har alltid syns det har vært for mye.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Fra starten av tenkte vi aldersforskjell på ca tre år, det høres for meg fortsatt veldig fint ut. men jeg føler at minstemann enda trenger oss masse og usikker på hvordan det ville blitt med en liten babys til snart.. det er jo fordeler med alt i grunnen..men sikkert også "ulemper". noe fasitsvar er det jo uansett ikke. har bare begynt å tenke at jeg ikke må bli for "egoistisk", tenk hvor stor glede barna vil ha av hverandre opp gjennom årene hvis det ikke er alt for stor aldersforskjell. Men det er jo ikke forsent enda, å få de litt tettere:) ålreit å se deres synspunkter:) HI
Kari Trestakk Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har en 3-åring, og har ingen umiddelbare planer om å prøve å få en til. Ikke fordi jeg ikke har lyst, men fordi jeg snart begynner i en ny jobb, og helst vil prioritere karrieren i en periode. Ser vel for meg at det fort kan bli i hvert fall 5 år i mellom barna (dersom vi er så heldige å få flere, da!) Tror ikke det spiller så veldig stor rolle hvor mange år det er mellom barna uansett. Selv har jeg en søster som er to år eldre enn meg, og en lillebror som er 4 år yngre enn meg. Nå er vi veldig gode venner alle tre, og søstra mi er en av mine beste venninner. Slik var det imidlertid ikke da vi var små. Da var jeg og søstra mi som hund og katt. Jeg hadde en bestevenninne som jeg var sammen med dag og natt, og savnet egentlig ikke å ha et tett forhold til søstra mi. Broren min lekte jeg imidlertid veldig mye med, til tross for at det var mye større aldersforskjell mellom oss. Jeg må si at jeg kjenner suget etter å få et barn til, men samtidig ser jeg absolutt fordelen ved å vente litt også. Hormonene mine sier: mange tette barn, fornuften min sier: vi er slitne nok av å ha et barn, og kanskje sparer vi oss litt ved å vente med å få flere til eldstemann er mer selvhjulpen. I hvert fall er det det jeg trøster meg med!
Gjest BigMama og februargutta Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 jeg syns 4 år må være en bedre og ha imellom enn 2år som jeg har, her er det utrloig søskensjalusi, de krangler om alle leker, men de har jo sine stunder og da. er 4 år imellom meg og min søster og det var perfekt forskjell. syns lissom en 2 åring er litt baby enda jeg da som trenger masse oppmerksomhet, mens en 4 åring er behjelpsom og gleder seg over en liten baby på en annan måte enn en 2 åring. litt klønete fortalt men håper du skjønte hva jeg mente. jeg ville heller hatt 4 år mellom om jeg hadde planlagt
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Jeg er veldig enig med deg Bigmama, jeg synes også en toåring e veldig liten og trenger fortsatt veldig mye! når han er 4 år, er han mye større og forstår mye mer også. Uansett hva og når det det skjer, er et lite nurk til velkommen da:)
-Lane- Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 JA! Det er 4 år mellom meg og min søster, og det var ikke bra for oss. Når jeg var 10 var ho 6 (kunne/ville ikke leke med ho) Når jeg var 14 var ho 10 (og utrolig plagsom). Når jeg var 18 var ho 14 (og fortsatt veldig plagsom). Først nå er vi gode venner - jeg er 28 og ho er 24. Men det er jo selvfølgelig ikke bare alder som har noe å si for søskenforhold. Personlighet er også viktig. Vi er som natt og dag, jeg og min søster
*ale* Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 Venta fire år mellom mine, mye da siden eldstejenta har hatt en vanskelig start og krevd en del ekstra. Vi syntes det ville være urettferdig mor henne å ta fra henne oppmerksomheten tidlig, h vis du skjønner. Så hun var litt over fire når lilletarzan kom, og det har fungert kjempefint. Flink og tålmodig storesøster, hjalp til og forsto at lille hadde andre behov.. Nå leker de endel sammen, krangler litt og koser seg:)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 Nei, det er en fin aldersforskjell. Vi har 4 år - 3 mnd mellom våre to elste, og det er veldig bra forhold mellom dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå