Gjest Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Da er jeg i gang igjen!! Startet opp med Trisekvens i dag for og sette i gang blødning. Deretter blir det Progynova i en uke før UL 7/4. Regner da med og få vite når og om donor nærmer seg uttak:O)) Deilig følelse og endelig være i gang igjen. Dette har vi ventet lenge på! Alle gode ting er tre, så denne gangen satser vi på at egget fester seg:o)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Har uttak i uke 13/14 og innsetting i uke 14.. ligger litt foran :-) Jeg sa også at alle gode ting er 3 men nå blir det alle gode ting er 3 men på det 4 vil det skje :-))) hehe men for deg så gjelder den første!!!!! Masse lykke til.. godt å være i gang igjen, har jo ikke hatt forsøk siden mai..
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Mai er en stund siden, ja, Tullemor1. Jeg har ikke hatt forsøk siden i begynnelsen av desember, så det er jo ikke sååå lenge siden, men lenge nok:o) Alle gode ting er tre, på det fjerde skal det skje!! Håper det blir slik for din del. Det fortjener du virkelig! Masse lykke til til deg også) Jeg følger med deg:o)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Ja.. vi fortjener å lykkes nå synes jeg!!! Følger med deg også.. spennende tid i møte nå gitt.. Lykke til og krysser fingre for oss begge :-)
lita78ღ Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Hallo Frøya. Jeg tror jeg også blir ruger igjen sånn ca da.... For min del blir det: på det femte-gjelder det! Er lei og har mistet litt trua, men det KAN jo skje et mirakel, ikke sant??!! Sålenge sykehuset tror vi har en sjanse bør jeg vel tro på dem. Er spesielt spennende å følge deg, Frøya, med donor.. Vi har vært inne på tanken at vi ikke "matcher" og at vi kanskje skulle prøvd sæddonor. Jeg har jo vært gravid før, for veldig mange år siden (var ikke akkurat noe problem den gangen) Masse lykke til og store klemmer til både Frøya og tullemor! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Hei lita:o) På det femte skjer det, vet du!! Må holde håpet oppe. Det KAN faktisk skje et mirakel, ja, og det skal du tro på. Finnes jo en mulighet for at dere ikke matcher, ja. Det skal man ikke utelukke. Hva synes dere, og spesielt mannen din kanskje, om og bruke donor?? For min del var det ingen tvil, men så får jo også jeg ta del i det på en annen måte ved og gå gjennom svangerskap og fødsel selv om det ikke er mitt/mine egg. Krysser alt jeg eier og har for at dere slipper og tenke mer på donor for på det femte forsøket skal det skje!! Får du noen ekstra medisiner eller noe denne gangen for at egget skal feste seg?? Ved klinikker i utlandet som holder på med ED brukes det både Albyl-E, og Prednison dersom egget ikke har festet seg etter noen forsøk, og ingen ting annet tilsier og være galt (slimhinnen f.eks). Blir spennende og følge deg, lita!! Kanskje vi ruger sammen denne gangen. Masse lykke til, og mange store klemmer til deg også!!
venter7 Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 Hei Frøya! Så koselig at du er i gang igjen:) Jeg blir også sannsynligvis ruger i uke 15....blir kjekt å følges! Ekstra koselig med noen "kjente" som man har fulgt tidligere;) Denne gangen SKAL vi lykkes alle sammen!!
Gjest Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Hei venter7!! Så kjekt om vi kan følges denne gangen også))) Er nydelig godt og endelig være i gang igjen, og JA, denne gangen SKAL vi lykkes!!
ArveSølve Skrevet 6. mars 2008 #9 Skrevet 6. mars 2008 Jeg er satt opp med uttak i uke 17.Dette blir mitt 5 uttak + 1 frys. 2 sa. Jeg henger med på med at det er på det 5 det skal skje. Ønsker alle lykke til.
venter7 Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 Hei alle sammen! I dag har jeg vært til kontroll av en cyste som de fant ved sist kontroll. Nå var den visst helt borte, og alt så helt fint ut:) Så nå blir det spraystart på lørdag og planlagt uttak/innsetting uke 15. Er så utrolig glad for at ting ordner seg og for at vi kan komme i gang med nytt forsøk! Har vært mye tøft å forholde seg til i det siste....Nå gjelder det bare å håpe at denne gangen skal vi lykkes!! Alle sammen!! Frøya...hvordan går det med deg? Blir spennende for dere som skal til Riga! Hvordan virker det med eggdonasjon? Får dere vite noe om eggdonor? Jeg er også redd for at det skal være dårlig match el.dårlig eggkvalitet hos oss......
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #11 Skrevet 6. mars 2008 ArveSølve: Så fint at du henger med oss!! Det er på det femte det skal skje for deg også!! venter7: så fint at cysten er borte!! Da håper jeg alt ligger til rette for at det blir din tur denne gangen!! Eggdonasjon, ja. Det funker slik at vi får tilsendt et skjema fra klinikken som vi skal fylle ut. Det beskriver vi oss selv med tanke på form og farge, og skriver også de ønskene som vi har for utseende til donor. Skjemaet vi fikk fra Riga er myyyyyyyyye mer detaljert enn det vi fylte ut i Finland. Nå kunne vi bestemme ansiktsform, neseform, om donor skulle være høyt utdannet osv osv. Mange ting som for oss er helt uvesentlig, men som kanskje betyr noe for andre. Jeg vet ikke hvor mye vi får vite om donor etterhvert. I Finland fikk vi vite hvor gammel hun var, høyde, vekt, øyenfarge, hårfarge og hvor mange barn hun hadde fra før. Jeg vet at flere ønsker om donor skal ha vært donor før, og ønsker og og vite om det har resultert i graviditet. Setter man dette som et krav til donor kan man risikere at ventetiden på donor blir veldig lang, så det har ikke vi gjort, men tror nok at jeg skal spørre om donoren vår har donert egg tidligere. Jeg gleder meg skikkelig til og dra til Riga!!! Denne gangen SKAL vi lykkes!! Har du hørt noe snakk etter forrige IVF om at du kanskje har dårlig eggkvalitet eller er det noe du tenker i det stille for deg selv?
venter7 Skrevet 6. mars 2008 #12 Skrevet 6. mars 2008 Det er noe jeg tenker i det stille for meg selv......har forstått at embryoene ser ok ut ved innsetting. Men de stopper jo utviklingen på ett eller annet tidspunkt. Tror også jeg har hatt begynnende graviditeter spontant noen ganger......men som har resultert i en litt sen og kraftigere mensblødning. Det kan selvfølgelig være mange grunner til dette, men er jo litt redd for at det kan være dårlig eggkvalitet. Høres skikkelig spennende ut med eggdonasjon og tur til Riga da....høres greit ut å vite litt om donor selv om mye av det kanskje ikke er av betydning. Tror jeg ville følt det litt godt å sette noen krav til donor. Nå SKAL du lykkes, Frøya!! Det fortjener du:)
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #13 Skrevet 6. mars 2008 Aha, da skjønner jeg....men det kan jo like godt være festeproblemer som at egget stopper og utvikle seg, eller?? I Finland og Riga så er det populært og gi oss rugere Albyl-E (blodfortynnende) og /eller Prednison (som er kortison. Tror det er for at kroppen ikke skal støte bort egget...). Nå tenker jeg bare høyt her, men kanskje du har hatt nytte av noe av det samme?? Du har ikke hatt langtidsdyrkning på eggene dine etter befruktning, da?? I Tromsø vet jeg at de kan vente opptil 5 dager etter uttak og befruktning før det setter tilbake egg. Da vil man jo se hvem som har best sjanse til og bli en liten baby:o)) Snakk med legen om tankene dine, du:o) Tusen takk, forresten, venter7:o)) Du skal også lykkes denne gangen. Det fortjener vi begge!!
venter7 Skrevet 6. mars 2008 #14 Skrevet 6. mars 2008 Har tenkt på at det kan være lurt med blodfortynnende ja....høres jo ut som om det er mange som får det! Har ikke hatt langtidsdyrkning på eggene....holder til ved sykehuset i Haugesund og der gjør de ikke det. Men vi tenker å prøve en gang til her nå. Hvis ikke det klaffer blir det sannsynligvis Hausken på siste (3.forsøk). Får nok litt mer individuell behandling der (privat). Og han skal være veldig dyktig og engasjert!! Nå får vi bare tenke positivt og håpe på det beste så lenge:)
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #15 Skrevet 6. mars 2008 Hausken er jo en glimrende mann:o))) Han vil finne ut akkurat hva du trenger for og lykkes!! Slett ikke sikkert du trenger han, da, for denne gangen skal det klaffe!! Denne gangen kommer gulleggene, vet du. Helt enig i det med positiv tenkning....jeg har allerede begynt og planlegge når jeg skal ta ut ferie i sommer/høst med tanke på fryseforsøk....snakk om og være innstilt på at det ikke lykkes denne gangen heller....Makan!! Skal begynne og tenke positivt i stedet!! De to andre gangene jeg har hatt innsetting har jeg hatt ferie/vært sykemeldt. Denne gangen skal jeg jobbe. Sikker på at det hjelper og få tankene over på noe annet:o)))
Gjest Skrevet 6. mars 2008 #16 Skrevet 6. mars 2008 JEG JEG JEG!!!! Blir ruger i uke 17 dersom alt går som planlagt
Ann-ch. Skrevet 7. mars 2008 #18 Skrevet 7. mars 2008 Hei alle sammen. Jeg er vel også en av de som blir ruger igjen rundt den tiden. Uke 17/18. Skulle egentlig igang om 2 uker men det kræsjer med påsken, så da må jeg stå over en syklus til. Skal ha kortregime denne gangen også. Så dette blir 5 og siste gangen,så får håpe det går veien.
Gjest Skrevet 7. mars 2008 #19 Skrevet 7. mars 2008 Hei Ann-ch! Velkommen i "klubben" ) Blir spennende og følge deg også!! Ser det er femte gangen for flere nå, og denne gangen fortjener dere virkelig og lykkes, alle som en!!
Prøvigjen Skrevet 28. mars 2008 #20 Skrevet 28. mars 2008 Har også uttak uke 15. 1. søskenforsøk. Har ei datter som ble ett år i går, og nå unner vi henne søsken. Lykke til alle sammen=)=)
lita78ღ Skrevet 28. mars 2008 #21 Skrevet 28. mars 2008 Hallo folkens!l Her er mensen på vei..tror jeg.. da blir det start på sprøyter i løpet av helga (kort regime), og ca 14 dager på den.... herlig å starte igjen!! Jeg ser det har blitt snakket om både alby-e og langtidsdyrking. Jeg har fått albyl-e på alle mine forsøk. I tillegg hadde jeg ikke innsetting før etter 4 dager på ett av forsøkene. Da hadde eggene utviklet seg sakte, men fikk faktisk positiv test! Var desverre et "blindt egg", så det gikk dårlig, men har litt tro på å vente lenge med innsetting. Dessverre er det slik hos meg at få av eggene utvikler seg som de skal...har aldri fått noen på frys og aldri vært flere enn ett som har vært "perfekt" delt i forhold til antall dager... Gudene vet hvorfor!! Men gir meg ikke helt ennå..selv om tankene stadig oftere streifer adopsjon. Vi har betalt for dette forsøket + ett til. Det er planen foreløpig. Hvordan ligger dere andre ann??
venter7 Skrevet 28. mars 2008 #22 Skrevet 28. mars 2008 Hei lita 78! Jeg er i gang med mitt 2.IVF (offentlig ved Haugesund sykehus). Ble gravid ved fryseforsøk i januar som endte i MA uke 6. Håper på mer langvarig lykke denne gangen!! Hvilket forsøk er du på? Når regner du med innsetting? For meg blir det sannsynligvis uke 15. Vet du hvorfor du får albyl-E?
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #23 Skrevet 28. mars 2008 JADDA!!!!! Da har jeg akkurat fått beskjed om og sette i gang med medisineringen 1.april!!! HURRA!!! Innsetting blir mellom 18. og 20.april. Jeg får både albyl-E og Prednison denne gangen, så jeg er KOKFORNØYD!!! Ha en suveren fredagskveld:O)
lita78ღ Skrevet 28. mars 2008 #24 Skrevet 28. mars 2008 hei venter7 Jeg har hatt fire forsøk..... mitt femte nå.huff, huff..oddsen er vel ikke på min side, men det kan fortsatt skje. Jeg bruker Volvat i oslo og har kjøpt en 3-pak med forsøk. To igjen... Jeg får albyl-e for å øke blodgjennomstrømmingen i livmora. Fikk det fra 1 forsøk. fikk inntrykk at det er standar der, men vet ikke.. Vi får holde tråden her! Gode nyheter, Frøya!! Ha en suveren fredagskveld du også!!!
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #25 Skrevet 30. mars 2008 Jeg dytter opp tråden vår, jeg:)) Ser jeg har skrevet feil også her. Innsetting vil skje 16.-17.april, og ikke 18.-20. Skjønner ikke hvor jeg har hentet de siste datoene fra. *riste på hodet* Har idag bestilt hotell, og flybilletter til Riga, så nå håper jeg at ikke planene blir forkludret!! lita78, det KAN fortsatt skje, og det SKAL skje. Denne gangen er det virkelig din tur til og lykkes:)) Vi skal lage babyboom her inne!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå