Gå til innhold

Noen som vet hvor lenge jeg må jobbe? (to tette)

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært i fødselspermisjon og er gravid igjen. Har gått rett fra permisjon til sykepenger pga bekkenløsning. Jeg får nå sykepenger ut fra hva jeg tjente før jeg gikk ut i første fødselspermisjon.

Men mens jeg har vært i perm har det vært lønnsstigning og + at jeg har steget et lønnstrinn (hvis jeg hadde vært på jobb). Skulle gjerne ha hatt med meg disse pengene når jeg skal ut i fødselspermisjon igjen siden det dreier seg om noen tusenlapper i mnd.

Jeg har veldig vondt i bekkenet så tror ikke jeg greier å jobbe så lenge akkurat- men hvor lenge må jeg være i jobb for at de skal regne fødselspengene ut fra den nye lønna mi?

Jeg er 100% annsatt i fast stilling.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fikk beskjed fra NAV om at hvis det var en FAST stilling jeg gikk tilbake til (noe det er i ditt tilfelle) var det nok å jobbe de to dagene jeg har mellom permisjonene mine...

Jeg har allefall fått beskjed om dette, men ser at det er masse forskjellige folk, som mener mye forskjellig om dette, så jeg tør rett og slett ikke tro på noe lenger...

Jeg tror at i de tilfeller man ikke får beregnet nytt grunnlag er når ny permisjon avløser ny permisjon, og at til og med kanskje ikke rekker og avslutte første permisjon, om du skjønner.... men dette er kun noe jeg TROR.

Ring NAV og legg frem din problemstilling (selv om noen sier at selv om NAV gir deg en beskjed, så trenger ikke dette bli utfallet av saksbehandlingen...)

Håper du finner ut av dette!!

• 3 uker senere...

Jeg vet at for å få grunnlag til nye sykepenger må du være i arbeid i 4 uker. Foreldrepenger beregnes ut fra inntekten din av 6 av 10 siste måneder før permisjonen starter. Ut fra den informasjonen jeg har så får du fødselspenger ut fra det du hadde før og ikke får med lønnsøkningen. Men det er alltid lurt å spørre nav for å være sikker.

Tror det er nok at du kun er på jobb noen få dager.. Står jo i lovene at om du øker i lønn ( da i fast stilling) før permisjonen begynner, får beregnet penger ut i fra DEN lønnen.. Står ingenting om at en må ha jobbet i 4 uker... Ikke når det er snakk om en FAST stlling iallefall..

Hei dere jeg har nå snakket med NAV og fått bekreftet hva som er rett. Jeg trenger bare å jobbe en dag før jeg sykmelder meg igjen for å få rett til den nye lønna. =)

Da vil de nye sykepengene mine bli MED lønnsøkningen og når jeg går ut i ny perm så vil den også regnes med der :)

Hilsen HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...