Gå til innhold

når får man svar om barnehageplass ?? oslo kommune u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du ikke får plass får du skriftlig avslag innen 1.juni, da er årets hovedopptak ferdig.Vet ikke hvor lang tid første runde tar, men vil tro de som får plass i første runde får det kanskje i slutten av mars (?). Så er det en eller to suppleringsomganger, før da avslagene kommer 1.juni.

• 2 måneder senere...

Hei! Hei! Jeg håper å hjelpe noen som mangler barnehageplass men kunne tenke på å lose problemet!

Etter å ha satt i en annonse for 1 - 2 barnehage plasser på dinbaby.com ble jeg nesten 'ringt ned' av fortvilte foreldre. Jeg måtte slutte å svare telefonen.

Men så tenkte jeg - det går an å gjøre noe med dette. Sånn stiftet jeg min første familiebarnehage i 2003. (Har startet 3 så langt)Jeg kan tilby deg som kan skaffe meg et passende lokale en barnehageplass. Det er kanskje mulig å tilby flere plasser til dine venner også. Er lokalet hjem hos deg selv får du 1800,- hver måned for hver dag vi er hos oss. Dvs 2dager i uker tilsvarer 3600,- , 5 dager tilsvarer 9000. Utleie av eget hjem er skattefritt! Du får fridrag for barnehagebetaling (makspris) og extra inntekt. Dette tilsvarer GRATIS barnehageplass pluss PROFITT. Du slipper å dra avgårde med barnet ditt hver eneste dag og tar omveier på vei hjem. Vi vasker og rydder regelmessig. Plus får du masse nye venner og vi tar med leker osv. Og du hjelper andre familie som kanskje ikke har anledning å ha barnehage (bor for trangt, i 3.etasje uten heiss, farlig uteplass osv)

Trenger kun en stue, kjellerstue,barnerom, stor vinterhage med tilgang til toalett og servant og kun tilgang til vann og oppvaskmaskin (vi behøver ikke bruke huset men loven er streng om at alt burde vaskes på 60 grader. Jeg kan kjøpe inn oppvaskmaskin evt kan vi finne på en annen ordning. F.ex engangstallerkner og flaskes sendes hjem hverdag for vask). Kjenner du til en ledig leilighet er det også interessant. Det er visse sikkerhetskrav for lokalet og hagen men det er lett å fixe. Hovedsaklig er jeg etter lokaler i Østensjø, Alna (nær til Tveita) og St.Hanshaugen evt Grunerløkka (en av min assistenter bor der og vil gjerne jobbe nærmere hjem)

Det som jeg ser for meg er at vi er hos en familie 2-3 dager i uka og hos en annen familie resten av tiden. Familiebarnehager er nødt til å samarbeide med andre hjem ifølge loven og det er mye tryggere og hyggeligere for ped.assistentene når det er to som jobber sammen. Basen kan også skaffes: en base er et sted hvor flere avdelinger samler 1Forskolelæreren er oftere tilstede også når vi slår sammen!

SÅ IKKE NØL - RING MEG SNAREST. DET ER BEHANDLINGSTID I BYDEL! MEN VI KAN FÅ TIL OPPSTART FRA 1.AUGUST. Med barnevennlig hilsner, Ruth Mary 91313234 (send sms først så jeg vet hva det handler om - har ikke tid til å ta imot alle bhg plass henvendelser, det haster med å stifte barnehageplasser!)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...