Gå til innhold

Leosander eller bare Håkon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Generelt er jeg veldig åpen for "nye" nav, men Leosander synes jeg dessverre ikke var veldig pent... men er enig med deg i at Håkon er litt kjedelig.

Som flere over har foreslått, ville jeg heller vurdert Sander eller Leander..som begge er nydelige navn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. det siste jeg vil er å kalle min fremtidige sønn for et gørr-kjedelig navn som Håkon. jeg vil også forsøke å finne et unikt navn som føles som om det bare er hans. Desverre syns jeg heller ikke navnet Leosander var veldig fint. Jeg syns dere skal kaste begge forslagene og finne et helt annet et, sammen. er ikke noe gøy for noen av dere å kalle sønnen sin noe man ikke har lyst til..

...og en ting til. Kan folk slutte å bruke ordet "hjemmesnekret" om nyere navn? Det er så negativt ladet. selv om ikke mange heter det nå, kan det da absolutt være et navn. Alle navn har en gang blitt funnet opp. det er jo ikke sånn at vi har blitt utdelt et visst antall navn også er det disse som må brukes om og om igjen i evig tid?

Skrevet

om du absolutt skal ha Leosander, koffor tardu ikkje Leo Sander da?

både Leo og Sander er jo vanlige navn.. ;)

samme som å heite Mariannelise det vel?

Skrevet

Altså Håkon Leosander er ikke en dårlig kombinasjon, MEN:

bruker dere Leosander som hverdagsnavn, vil gutten mest sannsynlig ende opp med kallenavnet Leo...

Er vel ikke morro å være 45 år og mann med ett navn som Leosander..

Håkon er ett greit navn, men kanskje dere bør bli enige begge to...

Ta en ny runde med hverandre...

Skrevet

Personlig er jeg enig med din mann: håkon er MYE finere. Synes faktisk leosander er litt horribelt. Men jeg synes at dere burde være enig. Hvis du ikke falt for Håkon og han ikke falt for Leosander så let videre og finn ett navn dere kan inngå kompromiss med.

Skrevet

Stakkars deg, ække lett med navn når alle har så sterke meninger.

Jeg vil bare råde deg til å gå for det dere bestemmer dere for, og ikke la skeptikerne her inne få påvirke deg.

Leosander er ikke noe navn sier de, men det kan det bli. Carosander var heller ikke noe navn, men det ble det :-) da vår sønn ble født. I RL får vi da bare positive reaksjoner og de som mener det er stygt holder kjeft. Sånn er det med navn, noen liker det, andre ikke. Det er veldig mange navn jeg synes er uendelig stygge av de rotnorske vanlige navnene, men jeg vil ikke si så mye om det, fordi jeg kan risikere å såre noen som har akkurat det navnet.

Selv den første Kari i verden var en gang alene om å hete Kari, men det ser det ut som at folk her inne har glemt.

Selv synes jeg Leosander var nyydelig, men det er kanskje fordi det minner om Carosander. Uansett følg dere selv.

Skrevet

Jeg googlet Leosander nå, og det ser ut til at det er minst en gutt i Norge som heter det. Fikk ihvertfall opp et treff på en fotballspiller i Drammen som hadde oppgitt det som navnet på sønnen sin.

Da vi diskuterte navn her hjemme da jeg var gravid var vi enige om en ting, og det var at begge to hadde vetorett. Vi kunne altså ikke ende opp med et navn som en av oss satte seg i mot. Det kunne bety at en av oss ikke fikk viljen for å gi barnet favorittnavnet sitt, da var vi enige om at vi heller måtte finne et annet navn som begge likte. Nå viste det seg etterhvert at vi var ganske enige, men jeg synes uansett at dere ikke skal kjempe for å prøve å "vinne" navnet på gutten når dere har så ulik smak.

Lag dere hver deres navneliste med 10-15 navn dere liker. Kanskje finner dere noen som begge liker.

Jeg personlig synes kanskje ikke at Leosander er det fineste jeg har hørt. Det er ikke et navn jeg ville vurdert, men jeg synes ikke det viktigste for dere må være hva vi - en gjeng nettbrukere dere ikke kjenner - mener. Det viktige er at dere finner et navn som dere begge to er fornøyde med.

Skrevet

Ser ut til at det er en som heter Leosander i Indiana.....så da er det jo et navn da alle skeptikere.

Skrevet

Syntes Leosander var fint jeg, men kanskje dere skal kalle han Håkon Leosander. Og drit i alle de der "det er ikke noe navn, bla bla". Fikk høre her at Kristense (dattera vår heter Ellen Kristense) var ett hjemmesnekra navn, eller at det var en kombinasjon av Konstanse og Kristine, da er det rart at både min oldemor og samboers oldermor het det.

Skrevet

Leosander?....merkelig navn..... håkon er ihvertfall et ordentlig navn:)

Skrevet

Leo Sander eller Leo Alexander er mye finere...

Skrevet

Må nok føye meg til rekken av Håkon-tilhengere. Synes det er et flott navn, dessverre heter sønnen til kollegaen min det. Leosander høres ut som noe fra en gammel eventyrfilm, likte det ikke i det hele tatt. Beklager.

Skrevet

Herregud folkens, hva er problemet her?

Jeg leste en diskusjon her bare for noen dager siden, hvor en mor hade lyst å kalle barnet sitt CAROSANDER, og vi vet at en mor her inne har en Carosander hjemme. HVA er da problemet med Leosander?

Leosander var faktisk hakket finere enn Carosander.. Så kan noen kalle barnet sitt for Carosander, kan man også kalle barnet sitt Leosander..

Selv syns jeg kanskje ikke Leosander var det peneste navnet, jeg ville kanskje heller fåreslått Oleander f.eks?

Stå på jente, for Håkon er ikke fint! ;)

Å forresten, du som sier at Leosander er hjemmesnekka, og at du har sjekket at ingen heter det - det er feil! Er en 5åring i gata her som heter Leosander!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...