Gå til innhold

Leosander eller bare Håkon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett sterkt ønske om å kalle sønnen min Leosander. Det er bare så nyedelig. Mannen min vil kalle ham Håkon. Et utrolig trist og kjedelig navn synes jeg. Er så gammeldags synes jeg. Grunnen til at han vil kalle sønnen sin det er for han har det som mellomnavn selv.

Hjelp meg med å finne gode grunner til å velge Leosander!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen grunn til å velge et sånt navn?

Håkon er tusen ganger bedre

Du søkte på mannsnavnet: Leosander

Det er 3, 2, 1 eller 0 menn som har Leosander som første fornavn.

det er faktisk ikke et navn engang

Skrevet

Jg vil heller støtte mannen din- Håkon er mye finere! For å si det forsiktig:)

Skrevet

Tja.. Jeg er egentlig veldig glad i gamle tradisjonelle navn, men av en eller annen grunn liker jeg ikke navnet Håkon. Er generelt ikke glad i navn med bokstaven å, men klarer ikke sette fingeren på hvorfor. Leosander er vel egentlig ikke et navn? Men jeg likte faktisk litt! Men det er jo meget spesielt da! Du vil nok få mange forskjellige reaksjoner på det. Men hva med Håkon Leosander da??? De passer jo sammen :-)

Skrevet

Leosander var litt mye.

Har du vurdert Leander.

Håkon er litt kjedelig, men det er i alle fall et ordentelig navn.

Skrevet

Jeg ville valgt Håkon. I mine ører klinger ikke Leosander noe særlig godt i det hele tatt, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg med å finne noen gode grunner til å velge det navnet.

Skrevet

Er ikkje så begeistra for hverken Leo eller Sander og tilsaman vart det grusomt (sorry). Gå for Håkon du;)

Skrevet

Jeg finner virkelig ingen gode grunner til å velge Leosander, så der kan jeg ikke hjelpe deg! Men jeg synes forøvrig Håkon er et veldig tøft og sterkt navn. Leosander høres pusete og sukkersøtt ut. To rake motsetninger altså...

Hvis det ikke er mulig å finne på noe annet, er vel Håkon Leosander et greit alternativ?

Skrevet

Må si meg enig med mannen din. Leosander var ikke fint i mine ører. Hvis du vil ha det hadde jeg tatt det som to navn. Leo Sander og evt bare bruke et av dem..

Skrevet

Jeg ser ingen gode grunner til å velge Leosander. Det er hjemmesnekret og stygt.

Skrevet

Leosander? Du kan umulig være seriøs? Nei, som resten av de som har svart sier,- gi sønnen din et navn og kall han Håkon ;-)

Skrevet

Det fins ingen gode grunner for å kalle ham Leosander....Det er virkelig ikke pent. Og ikke er det et navn heller.

Men hvis du ikke liker Håkon, så er du da ikke nødt til å bruke det heller. Finn et navn dere begge liker.

Skrevet

Leosander var ikke pent, men jeg er ikke glad i hverken Leo eller Sander da... Håkon er derimot flott! Ellers, hva med Håkon Leon eller Leander eller Håkon Leander?

Skrevet

Leander er kjempefint! Kanskje dokke kan vurdere det?

Skrevet

Leosander er jo ikke et navn en gang...

Hva med å velge noe HELT annet enn både Leosander og Håkon, dersom dere ikke blir enige?

Skrevet

Leosander er ikke et navn engang!

Håkon er et sterkt, flott navn og går aldri av verken mote eller bruk. Må du absolutt ha dobbeltnavn, så bruk i det minste Leander - det er da i alle fall et navn, om det er aldri så dårlig i mine ører.

Ergo: Det er ingen grunner til å velge Leosander.

Skrevet

Leosander????? Du kødder nå...? Like ille som Chrisander, som har vært nevnt her før.

Dette ser jeg på som et forsøk på å være originale, men det blir bare patetisk spør du meg. Dårlig smak rett og slett.

Skrevet

Å herregud!

Ta Håkon!!!!!

Skrevet

Mye fjols til fjells, men jeg vil da hevde at det er noen her inne også jeg.

Det må være noe av de de værst jeg har hørt. Sander i seg selv er ikke så galt ikke leo heller. Men slutt med disse fæle hjemmesnekkra Sander-kombinasjonene.

.....sander og ....sander og ...sander eneste fine navnet med sander i er aleksander..Det er et navn.

Skrevet

Ikke for å være ekkel, men helt ærlig fikk jeg meg en god latter da jeg leste Leosander i overskritfa. Håper dere ikke går for det, jeg synes det var skikkelig ille. Selv om jeg er av de som liker uvanlige navn.

Håkon er helt greit og okei navn det, passer til alle aldre også:-) Du kan jo skrive det Haakon. Du kan jo også ha et navn til om du synes det er kjedelig. Hva med Haakon Sander?

Skrevet

Håkon er et helt utrolig nydelig navn.

Skrevet

Kjære, kjære HI anonym.

Jeg kan med hånden på hjertet forstå hvorfor man har lyst på et navn på gullgutten sin som ingen andre har. Men tenk litt frem i tid. Leosander var bare veldig underlig, og dessverre ikke vakkert. Ser at vi alle ser og høres ut som gamle innbitte kjerringer som ikke er åpne for nye tradisjoner, noe jeg som person absolutt er. Men finn noe annet! Leander som nevnt er nydelig. Og passer jo topp med Håkon!

Tror også det er lurt å ha en enighet om navnet. Den av dere som får viljen ved navnevalg den andre ikke er begeistret for, for liksom en støre eiendomsrett på ungen på en underlig måte. Tenk nytt. Stryk både Håkon og Leosander og begynn på hvitt papir med en kulepenn hver:)

Lykke til!

hva med:

Linus

Bastian

Leander

Sander

Emrik

Emil

Skrevet

Jeg har ingen gode grunner til å gi min støtte til navnet Leosander. Det retter seg inn i rekken av hjemmesnekrede navn som slutter på -sander, og jeg synes alle er like håpløse.

Leosander er rett og slett ikke noe fint. Jeg personlig synes Håkon er flott, men om du ikke ønsker det, hva med at du og mannen setter dere ned og finner noen nye alternativer som begge kan bli fortrolige med.

Skrevet

Kan ikke hjelpe deg med gode grunner til å velge Leosander - det hjemmesnekra og er direkte stygt.

Håkon er ikke et kjedelig navn, som du sier, det er derimot et nydelig og klassisk navn som ikke skjemmer noen. Det blir jo bare ekstra flott når det er mellomnavnet til pappan.

Håper du lar deg overtale og ikke omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...