Gå til innhold

Noen som har giftet seg i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det er noen her som har giftet seg i utlandet og kan fortelle hvordan det var. Hvor, pris etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke giftet oss i utlandet men planen var at vi skulle det 21 juni.. Men nå må vi nok vente til vi har fått babyen og at jeg er nede i trivselsvekta mi igjen. Vi hadde booket kirke i Skottland . Det er en del papirarbeid og jeg synest at et års planlegging er greit utgangspunkt. Men skal dere gifte dere i ei sjømannskirke el på en Norsk ambasade så gaå alt via Den Norske kirke el staten. Bare spør hvis det er mer du lurer på ;-)

Skrevet

Vi giftet oss i sjømannskirken i Spania. Var ikke så dyrt, vi gjorde det enkelt. Seremoni i kirken, tror det kostet 3-400 euro. Så var vi på restaurant med nærmeste familie. Det betalte de.

Ellers gikk det jo litt i kjole, frisør, men lite i forhold til Norge. Man kan få det billig hvis man tar det enkelt.

Nå slapp vi billig unna da, foreldrene mine betalte reise, opphold, mat, fotograf...litt bortskjemt ja ;) *rødme*

Skrevet

Island=) 400 kr hos sysselmannen. Veldig fin sermoni, og fantastisk land!! Anbefales:)

Skrevet

Og stor vennesfest når vi kom hjem, siden ingen visste at vi hadde giftet oss=)

Skrevet

Vi giftet oss i Thailand gjennom den norske sjømannskirken, du finner kontaktinfo. på www.sjomannskirken.no. Vi mailet fram og tilbake med presten for å avtale tid, sted etc. Vi valgte å gifte oss på ei strand i Pattaya, der den norske sjømannskirken holder til, men man kan velge å gifte seg hvor som helst i Thailand. Du må da betale for at presten skal komme dit du er. I forkant av vielsen hadde vi en vigselssamtale med presten, og han er kjempehyggelig!!

Vi hadde en veldig flott og intim seremoni. Sjømannskirken ordent t.o.m. en som filmet hele vielsen og tok masse bilder av oss etterpå. Var hyggelig å kunne vise dette fram til familie og venner i Norge. Ellers fikk vi begge sydd klær til anledningen der nede.

Tror for øvrig ikke du trenger å planlegge så veldig lang tid i forveien...

Lykke til med planlegging av et evt. bryllup :-)

Skrevet

Vi giftet oss på ambassaden i Warszawa. Vi var to vennepar som reiste og var forlovere for hverandre.

Seremonien var gratis, hotellet 5 stjernes, kjempeflott og billig, fotografen kostet kr.3000.

Vi hadde en langhelg hvor vi spanderte på oss det beste av alt, og brukte ca 20.000.

Hotellet hjalp oss med å finne både fotograf og en passende restaurant til brullypsmiddagen etterpå.

Ville ikke gjort det annerledes =)

Her er link til hotellet vi brukte, det var kjempeflott og servicen utrolig.

http://www.leregina.com/

Skrevet

Hvis dere har planer om å ha med venner og familie vær høfflig nok til å ta større del av utgiftene selv og ha det i norge! Eller la være å invitere andre enn de nærmeste.

For å være ærlig er jeg drit lei av å dra rundt i verden for å være med på at venner skal gifte seg...(alle har hatt ca 40gjester) -Har ikke bestemt ferien min på 4 år! Alle sammen har i tillegg hatt vennefest når de har kommet hjem så vi har i tillegg til utenlandstur, også måtte ha en tur til andre deler av landet for fest i etterkant. Ingen av bryllupene vi har vært i har kostet oss under 5000kr i kun i reise, da kommer opphold, gaver og alt det andre i tillegg. Et enkelt argument at vi bare kan si nei, men når gode barndomsvenninner gifter seg så kan man ikke bare si nei...

Skrevet

Gifta oss i Düsseldorf/Tyskland 2005.

Hadde ca. 40 gjester på en liten restaurant med fin buffét og skikkelig fest på kvelden hvor det kom ca.30 gjester til. All mat og drikke/alkohol kom på ca.4500 euro.(ca.40 000kr)

I tillegg kom selvfølgelig kjole, dress, frisør, blomster/dekorasjon, DJ....

Noe som er alt ialt er mye billigere i Tyskland. Betalte f.eks bare 3500 kr

for brudekjolen som ble kjøpt i brudebutikk og var virkelig flott kvalitet.

Men jeg må legge til at vi bodde i Tyskland på tidspunktet og alt ble planlagt på stedet og ikke herfra.

Lykke til :)

Skrevet

Takk for mange svar! Tenkte ikke å invitere mange folk til utlandet, da kan vi likegodt ha det i Norge. Tenkte egentlig det skulle bare være oss to, så kunne vi heller hatt en liten fest når vi kom hjem. Tenkte på sjømannskirken. Vil ikke at det skal bli så dyrt.

Skrevet

Vi giftet oss på ambassaden i København. Mener å huske at sermonien var gratis. Det var rolig og fint. Hadde kun med oss forloverer. Var ute på restuarant etterpå og spiste kjempeflott middag og koste oss. Mat og drikke kom vel på 3500 tror jeg. Da flottet vi oss med det vi ville ha. Hadde med brudekjole fra norge og den stasen kom på ca 10000 kr for både meg og han.Forloverene betalte reise og hotell selv. Vi tok direkte kontakt med ambassaden selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...