Blanka78 Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Hei Er det noen her som går eller gikk gjennom prøverørsbehandling etter at mannen ble sterilisert? Vi er i gang nå med Nordica (uttak og innsetting i neste uke) og vi er veldig spent på dette. Fikk ikke anbefalt refertilisering pga ganske liten sjanse at det lykkes ved naturlig befruktning. Takk for deres oppfatninger.
vår74 Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Hei! Vi har gått gjennomgått dette, vi ble også anbefalt å gå rett på prøverør i stede for refertilisering. Vi har tilsammen hatt 4 uttak, hvorav 2 det ble gjort tese på mannen, første gangen ble det bra befruktning, men neste ble den veldig dårlig igjen. Tilsammen på disse uttakene hadde vi 6 innsettninger(ble gravid 4 ganger, men mistet alle gangene) Vi reiste så til en spesialist i urologi som mente at mannen burde refertilisere seg. Dette ble gjort, vi leverte sædprøve etter 3 mnd, som viste endel aktivitet, men ikke på langt nær nok til å få det til på egenhånd. Utolmodig som jeg var satte jeg igang med ett nytt ICSI forsøk, uten tese på mannen, resultatet ble dårlig befrutning og neg test. Etter 8-9 mnd etter refetiliseringen, satte vi igang med det 4 ICSI forsøket, og her ble befrutningen forbausende god igjen, dette også uten tese(10 av 12 egg befrutet og alle delt i 4) satte inn to og 8 på frys. Så resultatet av dette er ei jente som kommer i juni:-)) Veien var lang for oss, men venter man på noe godt venter man ikke forgjeves. Ønsker dere alle lykke
RLDO Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Vi går også igjennom det samme. Har hatt 5 negative forsøk nå. Det første forsøket endte i graviditet utenfor livmoren. Da viste det seg at jeg måtte fjerne den ene egglederen. Jeg har også slitt litt med å få ut nok egg så vi har desverre ikke hatt noen på frys. Nå har vi holdt på i litt over to år og jeg må være ærlig å si at dette har vært en tøff prosess. Lykke til, håper dere lykkes på 1 forsøk:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå