Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Inne på 2 trimester har de laget en tråd hvor de støtter oppunder hverandre med tanke på trening. Dersom man er bevisst på hva man putter i munnen og samtidig klarer å bevege seg litt vil svangerskapet og fødselen bli lettere (sier de som kan dette...). Skal vi prøve å lage en slik tråd her inne? Jeg kan begynne! Var aktiv før graviditeten, men har nesten ikke fått bevegd meg etter at jeg ble gravid. Nå er jeg 24+3 og det er kanskje på tide å begynne :-) Har kjøpt meg DVD med gravidyoga. Denne har jeg som mål å trene til minimum 2 ganger denne uken..... Flere som vil hive seg på?
👀tante Sofie 👒 Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har også vært rolig til nå.. Er i uke 26 i dag. Har faktisk vært ute å gått tur tirsdag og torsdag denne uka pluss en skitur i dag---skal prøve å fortsette slik... Litt ondter både her å der ,men får ta det i mitt eget tempo..
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Da har jeg trent litt i dag :-) Fikk litt vondt nederst i magen så tok det veldig pent, men nå har jeg begynt i alle fall :-)
mammalea med to i magen Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Hei. Har tenkt på akkurat d samme, og prøve å være litt aktiv i graviditeten. Er ganske bevist på hva jeg spiser, men blir litt snop i helgene. Er snart 14 uker på vei med tvillinger, så jeg må nok være aktiv før magen blir alt for stor. I dag har vi (gubben, jeg og sønnen vår) vært ute å gått, og det var deilig. ER faktisk veldig godt med litt fysisk aktivitet og gjerne friskluft...
♥ Smurfen ♥ Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Hiver meg på her jeg også.. Begynner mitt bedre og sunnere jeg imorgen =) jeg venter på en dvd med mammatrim som jeg tenkte jeg skulle følge et par ganger i uken... blir artig å se hvordan det går med oss
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 Jøss, kanskje best å sette igang før magen blir for stor da ja så har du et godt grunnlag i det minste til fødselen nærmer seg! Gratulerer med tvillinger da :-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 Kanskje det er den samme som jeg har? Var i alle fall fin den :-)
nove Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Kjempefint iniativ!!! Trener selv 5-6 dager i uken. 4 dager gjennom Spenst med både aerobic, step og styrke ( alt gule timer så klart ) + at jeg går tur og svømmer. Er i uke 20 nå. Når det gjelder mat så spiser jeg fornuftig og skeier ut med snop en dag i uken. Man trenger ikke å spise noe særlig mer enn en brdøskive + et eple ekstra daglig for å dekke det babyen trenger ekstra. Har en graviditet og fødsel fra før og erfaringer fra da sier at klarer man å holde seg i aktivietet frem til fødselen ( i det tempoet og omfanger man klarer så klart ) så vil man få fordeler av dette både før og etter fødsel !! Så stå på jenter!!!! Sier bare heia heia til oss med noen kilo ekstra:-) En strålende uke til dere alle!
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 3. mars 2008 #9 Skrevet 3. mars 2008 Jeg har medlemsskap på treningsstudio og trente 2-3 ganger i uka før jeg ble gravid. Gikk faktisk ned 13-14 kg fra sommer til november før jeg ble gravid. Så har jeg vært fryktelig kvalm frem til nå. Begynner endelig å se en ende på kvalmen, og hadde håpet å ta opp litt trening igjen. Men jeg har en veldig aktiv 1,5 åring hjemme på fulltid og er stort sett ute med henne hver dag. Går i alle fall tur 4-5 ganger i uka, og legger inn en ekstra lang tur på søndagene når mannen er med. Ser ikke helt for meg at jeg har så mye å gjøre på treningsstudioet, men tenkte å høre litt med veileder om han kan lage et opplegg for meg. Jeg har gått opp 2 kg og er i 16.uke. Får ikke helt panikk. Gikk opp 18 kg i forrige svangerskap med jente, og tok av alt + 10 kg i tillegg. Men jeg henger meg gjerne på motivasjonstråd, for det hender man trenger et ekstra puff.
nove Skrevet 4. mars 2008 #10 Skrevet 4. mars 2008 Heisann, Er i uke 20 med en liten en på 2,5 år så jeg vet hvordan du har det. Har vært ( og er fortsatt til tider ) plaget av kvalme, men har verdens supreste samboer som ser nytten av at mammaen får trene både fysisk og psykisk. Jeg fikk min veilder til å sette opp et eget styrkeprogram for meg og det fungerer utmerket. Har ingen øvelser som går direkte på de rette magemusklene, men mer på støtte og kjernemusklatur som skal holde den voksende magen. I tillegg så har jeg litt på ben og en del på armer. + en del stabiliseringsøvelser. Fikk også samtidig litt tips om hvilke gruppetimer som kan fungere bra. Det viktigste av alt er at man holder seg i aktivitet.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 4. mars 2008 #11 Skrevet 4. mars 2008 Så flinke dere er :-) Fortsett den gode trenden! Selv har jeg blitt syk nå så må vente noen dager før jeg kan ta frem dvd'en igjen. Ble satt på antibiotika i dag så regner med at formen bedrer seg ganske raskt (håper det i alle fall..)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 9. mars 2008 #12 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har gått en del både fredag, lørdag og i dag. Merker at det er veldig tungt. Får vondt i korsryggen og skambenet spesielt og blir veldig urolig i bena.... Men kan jo ikke bare sette meg ned heller, hvordan skal fødselen da bli..hmm... Nei får presse meg så lenge jeg kan ;-)
Resilience Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Hei jenter! Jeg har vært hos lege og ultralyd i dag og blitt satt to uker tilbake og er plutselig bare 16+2, eeeenda lenger å vente på å kjenne liv. Men alt er bra og da er jeg happy. Jeg fikk snakket litt med legen om trening fordi jeg trener kampsport og vil fortsette med dette så lenge jeg kan. (Jeg unngår selvfølgelig sparringssituasjoner og slag og spark til magen). Men dette er relativt hard trening og jeg trengte å få vite litt om hva som er lurt. Hun sa at kroppen sier i fra hvis det blir for hardt. Lytte til kroppen.Og etterhvert vil det kanskje ikke bli like enkelt å ta spensthopp og armhevinger, men inntil da er det bare å kjøre på. Jeg trener 1,5 t kickboxing to ganger i uken og dette er en treningsform som anbefales på det sterkeste. (men kanskje ikke noe å sterte med midt i en graviditet) Stå på jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå