Gå til innhold

********Sammenligne/skryte tråd over våre små ;)))****** (8mnd+ -)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan deres små nå ?

Min har lært og sette seg selv, han kan stå hvis han tar fatt i noe og drar seg opp, han krabber på alle 4 og har fått 1 tann ;)

Hvordan har deres utviklet seg til nå ? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi kan krabbe, men gidder ikkje. Ho åler seg fram, reiser seg opp og går attmed/me støtte. Ho vil helst gå, så ho skubber en liten plaststol foran seg og går bortover golvet. Ingen tenner.

Skrevet

Min sitter som en påle uten å sette seg opp selv (jepp.. satte han opp en gang, og siden har han elsket å sitte). Han åler seg bortover gulvet i stadig større fart, men drar seg også bortetter gulvet på rompa. Han gynger veldig på alle fire og har såvidt begynt å løfte på beina. Han har 5 tenner, med den 6 på vei! Og er ellers en skravlebøtte av rang. Det er vel kun en stolt mor som legger godvilja til som skjønner noe av det han sier :-).

Skrevet

6 tenner

sitter

krabber

går langs møbler

skravler litt

glad i å kose

flink å spise

elsker å bade

ler og smiler dagen lang;)

Skrevet

Lillemor kan krabbe, men ålinga går raskere. Hun kan sitte, men klarer ikke å sette seg opp selv. Hun klatrer opp på ting og går med vaklete bein langs sofaryggen og stereobenken. Prater masse, kan si mamma og pabba (hihi). Hun har ingen tenner ennå, men de er på vei nå. Hun kan high five, veldig artig syns hun :)

Skrevet

Min kan krabbe, gå langs møbler. reise seg opp etter veggen, sitter på kne og på huk. Har 3 tenner og krabber på alle fire og på knær. Har hun støtte i ryggen, så slipper hun taket.

Hun sier: tut, titt titt tei, hysj, ja, nei, mamma, pappa.

Det eneste hun sier bevisst av disse er titt titt tei. Det sier hun når vi møter på noen.

hun er 8 1/2 mnd

Skrevet

Også seier ho mamma, pappa, hei og der.

Leiker borte-titt-titt. Drar eit teppe eller lignande opp foran ansiktet, og holder set der til vi seier "hen e`?" Då drar ho det ned, seier "dææææ!" og gliser.

Leiker klapp-klappe-søte.

Setter seg nesten opp sjølv.Sitter kjempefint på rompa og på huk.

Skrevet

Hei!

Jenta mi har 7 tenner, ruller rundt for å flytte på seg. Kan sitte alene uten støtte og er veldig glad i å prate og "synge". Lokker på katta ved å si "sssssssss"....

Skrevet

sitter veldig godt

står og holder med èn hånd

spiser brødskiver, alt av middag mm

kryper(har gjort det nå siden onsdag)

ingen tenner

leker "borte- tittit"

triller baller/leker på gulvet

sier ikke så mye jeg får noe ut av men synger masse

Skrevet

og eelsker å bade -hyyler når han må opp igjen!

og så kiler han mamma ved å kysse/sutte på hakaog kinna! :)

Skrevet

Mini er også 8 mnd. Han kan ganske mye. Krabbe, reise seg opp, gå noen skritt langs ting, sette seg opp selv, leke "titt-titt" lek, spise skive selv, si "mamma" og "babbap" bevisst (ja, vi vet det er bevisst), plukke opp ørså rusk fra gulvet - og putte dem i munnen *sukke oppgitt*, tøyse med å herme lyder og le av det, kjefte høylytt, gi god klem til 3 åringen (det er bare helt fantastisk søtt, når 3 åring setter seg på gulvet kommer han krabbende bort og løfter seg opp på kne mot ham og legger hode inn mot brystet til broren, gjør det kun på ham, ikke andre broren eller oss), gi oss ting når vi spør "kan xxx få?", ellers er han også en ekspert til å rote, rive blader og aviser i stykker og sette vann i halsen ;-)

Skrevet

Haha! Syns jeg ser ham! Lillemor er også fæl på å sette vannet i halsen. Og å rive aviser og boligbladene mine istykker er bare helt topp :)

Så søt han er som klemmer broren sin da :)

Smårusk begynner hun å få teken på også nå. Får en rynke i panna og plukker og plukker ;)

Skrevet

Jepp, her også kommer det en stor dyp rynke i pannen og øynene går nesten i kryss av dyp og inderlig konsentrasjon over det minste rusk. Må jo sies at det aldri har vært mer ryddig og rent på gulvet før da med en liten selvgående støvsuger på evig jakt rundt på gulvet ;-)

Skrevet

Hehe.. :)

De gjør så mye artig disse luringene altså. Denne alderen liker jeg godt! Ler meg skakk av alle de morsomme utrykkene hennes :) Har fått oss videokamera, har filma masse!

Blir vel bare bedre tenker jeg :)

Skrevet

Jepp, men ca 10 mnd til ca 1,5-2 år synes jeg er noe av den herligste alderen som finnes, så er det litt stritt frem til rundt 5 års alderen, da løsner det igjen. Etter min mening :-)

Noe av det sjønneste når de blir større er alle gullkornene, søte filosofiske tankene og rare spørsmålene de kommer med ("mamma, hvor vil egentlig noen dø og ligge under jorden, er ikke det fryktelig kjedelig da?") og så er det mye moro med dem, kan spille spill, lese og diskutere bøker, bygge lego, perle osv. Er generelt sett veldig kjekt med barn! :-) (for det meste, hehe...)

Skrevet

Så kommer jeg med treigen da. :P

Han kan rulle

snu seg rundt og rundt når han ligger på magen

spisr brød

strekker seg etter leker og elsker å bråke med de :P

lager ordentlig brummelyd med munnen

har fått to tenner nede

Og det er i grunn det. Han er veldig treg da, men utvikler seg i riktig rekkefølge i det minste :)

Skrevet

Mmmm.. gleder meg til hun kan snakke!

Det er mye liv i den jenta her, så underholdning blir det nok mye av fremover :)

Skrevet

Her kommer treigingen min også :) Tror han blir filosof!

Han kan rulle, skyve seg bakover, skyve seg opp på hender og knær, og sitte littegrann.

Han babler masse, og flirer masse.

Det beste han vet er å ligge på magen og rulle en ball frem og tilbake mellom seg og mamma.

Han har 3 tenner.

Skrevet

Hmmm... er virkelig babyene våre så treige? Begynte faktisk ikke å tenke på det før nå...!!

Skrevet

HS sa at han er treg, sammen med fysio. Men det gjør jo ikke noeda :P

Skrevet

De er da ikke treige!!

Husk på det at i denne tråden så kan det være flere uker mellom babyene i alder. Og vi vet hvor fort de kan utvikle seg. Og det er forskjell på de som har flere småsøsken å herme etter, og de som ikke har det.

Samt; utviklingen går i rykk og napp!

Skrevet

Ja, du har nok helt rett :)

Jeg er ikke bekymret, og jeg vet at babyen min er rolig og kanskje ikke stresser så mye med å bevege seg. Har bare ikke tenkt på det før :P

Skrevet

Jeg har selv en oksen Ferdinand gutt :-). Han sitter som regel og koser seg midt på gulvet. Og når jeg roper til han fra ett annet rom, så roper han tilbake med samme tonefall. Er så søt at.

Skrevet

Neeehhh stresser ikke jeg heller, han krabber fort nok rundt og river ned ting så. :P

Skrevet

Jah, ikke sant! Det kommer vel fortere enn vi aner!

Hehe, flirer av oksen Ferdinand:) Ser for meg en liten plugg som sitter midt på gulvet og brøler blidt :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...