Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 HAr dessverre sluttet å amme jenta mi på 3mnd og gir nå morsmelkerstatning på flaske. Hun vil ikke ha mer enn ca 160 ml per gang og hun spiser ca hver 4 time. Legger henne etter måltidet kl 19.00 og hun vil da, som regelt, ikke ha mat för i 5 tiden på morgningen. Har flere ganger forsökt å vekke henne i 23 tiden, men hun nekter da å spise noe särlig. Hun får altså ca 5 måltider per dögn a´ 160 ml dvs at hun får i seg ca 800 ml per dögn. Vet ikke helt hvor mye hun veier men kan tenke meg det er i overkant av 6 kg. Får hun for lite melk? Hvor mye spiser/spiste deres flaskebarn da de var i 3 mnd alder?
Niem og Patrick Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Gutten min er snart 3mnd, og klarer heller ikke mer enn 160ml om gangen. Nå gir jeg både pupp og flaske, så spørsmålet kan jeg ikke svare konkret på. Men HS sa at så lenge han sover godt, virker frisk og fornøyd så får han nok mat. De gir nok snart beskjed dersom de er sultne
Mamma til snart 4 Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 her trenger du ikke å være usikker;) fra jenta mi var 3mnd så fikk hun mme, hun får fasker på 180ml pr måltid, men noen ganger drikker hun 100 andre ganger 180ml hun er nå 4,5 mnd. hun får siste måltid kl.19 og gar siden 3 mnd alder såvet til kl.09 uten mat om natten, så her er det 4 måltider pr.døgn. vist barnet legger på seg hver uke så trenger du ikke å stresse, barn legger på seg alt fra 100-250 (av og til mer) i løpet av uken, men så lenge barnet er frisk og følger med så får det nok mat. fikk tips av JM, hun sa vist barnet legger seg kl.19 så skal du ikke vekke det å gi det mat så lenge det ikke våkner av seg selv, for legger du til en uvane som du må streve med å få vekk igjen, våkner barnet av seg selv kl.05 så gir du melk da, ikke beg å vekk barnet;) lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 Tusen takk for svarene! Jenta mi er en solstråle av et barn, hun sover bra og er generelt et fornöyd barn. Så kanskje jeg kan konkludere med at hun får det hun trenger da!? Og, takk for rådet förstegangsmamma, jeg skal ikke vekke henne mer, men la henne sove til hun selv vil våkne! Takk, takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå