Gå til innhold

Kvalme og Kosthold...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver, eller prøvde så godt jeg kunne å spise sunn og riktig mat, er bare 11 uker, men føler allerede at jeg har skeia helt ut. Da kvalmen kom i uke 6, var det umulig å spise riktig mat, da jeg blir dårlig av sunn mat og føler meg litt bedre av usunn mat... noen som har det likedan. Veier 99kg og vet ikke om jeg har gått opp enda,men regner nesten med det.. så er kjempenervøs for hvordan dette skal ende:-/

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg ble motsatt. Klarte ikke tanken på usunn mat og klarte bare å få i meg litt frukt og knekkebrød osv. Noe kom selvfølgelig i retur.

Lukta av junkfood gjorde meg ekstra kvelm og den gangen jeg prøvde å spise en hamburger smakte det helt for jævlig. Syntes det smakte harskt kjøtt jeg :-)

Var nok egentlig heldig sånn sett for da la jeg ikke på meg, men skulle heller lagt på meg noen kilo enn å henge over doskåla for å si det slik...

Som regel forsvinner kvalmen rundt uke 12-14 og da kan du kanskje klare å leve litt mere sundt. Jeg har hamstret frukt og frosne bær nå. Skal lære meg å lage smoothie så jeg kan dytte i meg det i stedet for snop. Ikke det at jeg spiser så veldig mye snop nå heller, tåler ikke mye før jeg blir kvalm.

Prøv å bytte ut noe av det usunne med sunn mat i det minste, alle monner drar! Husk at den lille i magen ikke har godt av så mye usunnt, men trenger de vitaminene som finnes i sunn mat!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...