Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 vi tok ut noen av sprinklene i grind sengen en god stund før vi skiftet til junior seng. dette fungerte veldig bra for oss. følte ikke at overgangen ble så stor, bare at de ville vi skulle putte dyna godt omkring de og at de veldig ofte mistet dyna i gulvet før de ble vant til å ligge i stor sengn. lykke til:)
MegOgAlleMine Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 På nummer 1: fikk ny seng til jul når hun var 2,5 år. Klatret uansett ut av senga, og det var ikke noe problem å bytte over i stor seng med sengehest Nummer 2: fikk stor seng og nytt rom når han var ca 21mnd. da hadde han hoppet ut av senga en stund. vi lekte på rommet hele dagen og når kvelden kom la vi han i den nye senga med gråtasssengetøy. han stod opp igjen en gang, vi la ham tilbake, og etter det gikk det greit
Gjest Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Han syntes det var kjempestas og sovnet som en stein i storesengen og sov hele natten. 2,5 år
alvis Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Vi byttet til vanlg seng seng da gutten vår var 2 år og 1 mnd gammel. Han skulle få en lillebror som trengte sengen. Jeg grudde meg veldig fordi jeg trodde det skulle ta lang tid å få ham å sovne i sengen og jeg trodde kanskje han ville stå opp midt i natten o.sv. Jeg syns vel sånn egentlig at han ikke var klar å få ny seng. Gutten var helt i 100 da vi kom hjem med den nye sengen. Han var med å skrudde den opp og vi hadde kjøpt en sånt tak å ha over sengen. Han skulle absolut sove i den nye sengen den natten og det gikk kjempefint. Han sov faktiskt mye bedre i den siden han sover urolig og nå hadde mer plass. Det tok 2 mnd før han forsto at han kan komme ut av sengen selv så på morgen lå han bare å ropte på oss. Nå har han hatt sengen i snart 10 mnd. Han har falt ut av den en gang, komt in til oss midt i natten 2 ganger, han har aldri stått opp etter vi lagt ham og komt ut i stuen men han kommer inn til oss hver morgen.
DenherJenta Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 nordjenta fikk slik uttrekkseng da hun var 1,5 år.. går helt fint.. hun stortrives i senga. å har aldri klatret ut av den.. og det er fordi senga er en trygg og god plass å være!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #7 Skrevet 6. mars 2008 Byttet til barneseng noen mnd før snuppa var 2 år. Vi prøvde en mislykket runde først, og ga opp fordi jenta bare ble forvirret og ville tilbake i sprinkelsenga og lagde masse mas. Så da kuttet vi ut prøvingen noen uker og lot henne roe seg med sprinkelsenga igjen. Så kjørte vi en ny runde. Det gikk kjempegreit - vi satte den nye senga der den gamle hadde stått, og det var veldig stas. Hun gikk ikke ut av senga eller noe heller. Og gjør det ikke nå heller, det har vel bare skjedd noen ytterst få ganger. Kommer heldigvis ikke inn til oss om natta eller om morgenen - hun bare roper på oss når hun våkner.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 Hun fikk ny seng da hun var 17 mnd, en vokseseng:) var kjempe glad, mye av grunnen til at vi byttet var at hun skulle bli storesøster og babyen skulle få grindsengen. Har fungert supert:) Har gått utav den 1 gang og den var en natt hun hadde Falskt krupp. Bare å gi gass, det kommer nok til å fungere kjempe bra.
rampete robin Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Hadde ingen problemer med overgangen til vanlig seng med sengehest. Ikke bare klatret hun ut av sprinkelsenga, men hun ligger så urolig om natta at hun kjørte beina mellom sprinklene nesten hver natt. Og da skrek hun i søvne fordi hun følte at hun satt fast...
Ametyst Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Det gikk helt fint med begge våre. De sov like godt i vanlig seng fra natt en.
Carnivale Skrevet 12. mars 2008 #12 Skrevet 12. mars 2008 Vår yngste fikk akkurat ny seng nå, 2 år og 1 mnd. Det er en uttrekks-seng, og hun sov godt hele natta. Ikke noe forskjell.
Husfred Skrevet 12. mars 2008 #13 Skrevet 12. mars 2008 her soves det enda i sprinkelseng og han blir 3 år i sensommer. tenker å gi han vanlig seng når han fyller år.
fox`y Skrevet 14. mars 2008 #14 Skrevet 14. mars 2008 Min ligger foortsatt i sprinkelseng.blir 3 år i juli. han klattrer ikke utav da. men har fortalt han at han får stor seng til bursdagen å han gleder seg masse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå