Gå til innhold

Prøv å dikt opp et navn...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Både Amina, Elea og Lila er eksisterende navn :-)

Det er 680 kvinner som har Amina som første fornavn.

Det er 419 kvinner som har Amina som eneste fornavn.

Det er 37 kvinner som har Elea som første fornavn.

Det er 23 kvinner som har Elea som eneste fornavn.

Det er 28 kvinner som har Lila som første fornavn.

Det er 14 kvinner som har Lila som eneste fornavn.

Annonse

Vivianna

Sofianna

Setine

Filine

Hmmm. Jeg trodde jeg hadde noen gode ideer til, men når jeg søker på ssb.no ser jeg at flere allerede heter navnene jeg trodde jeg hade funnet opp - navn som Lavina, Alvina

Kan nok bli en morsom tråd dette, men jeg vil nok advare mot å bruke altfor fantasifulle og kreative navn. Husk på barnet som skal leve med det hele livet.

Alle navnene Noa Noa foreslår er i bruk i Norge i dag, ifølge ssb.no, bortsett fra muligens Ylvali ettersom det står at tre eller færre har det navnet, men jeg mener å huske at det er et av navnene på barna til Hedda Kise - hun har originale navn på barna - tror det er Alva, Vivil, Fryd og Ylvali.

Annonse

Corella

Vivala

Meline

Erine

Hefala

Emana

Lorine

Aminda

Aminde

Lielia

har ikke sjekket navneguiden, men inbiller meg at jeg har funnet dem opp iallefall;)

hehe. prøvde meg iallefalll

ellers har jeg alltid tenkt at om ikke veranda var veranda, så hadde Veranda vært et nydelig jentenavn;) Flere slike assosiasjoner om allerede eksisterende objekter?

:D

Da kommer jeg med mitt oppdiktede guttenavn igjen, som jeg prøvde meg med her før, men som ingen likte! ;-)

Rivjar , eller Rivvjar, for det skal ikke utales Riiivjar, som rivjern! ;)

Men jentenavn? Hm... Samila?? Eller Milania.. Men ikke noe jeg selv ville kalt mine små, he he.

-India syns jeg har så vakker klang, men man kan kanskje ikke kalle barnet sitt det. Pen uttale er det hvertfall. Alternativt er det Inda eller Indra, men de finnes allerede.

-Vårina/Vårine

-Lovena

-Lyra - står ikke på SSB, men vet det er et navn i USA

-Alvalind

-Evelinda

-Livana

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...