Gå til innhold

Hvorfor???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor synes så mange at nye navn som har en annen betydning er rare?

Det er mange eldre navn som også har det.

Bjørn

Ask

Stein

Thale

Tone

Tine

Rose

Disse er det ingen som reagerer på

Men

Lyder

Lynne

Lykke

osv er liksom rare.

Er det noen andre som siter på navn som betyr noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rikke

Vilje/a

Ane

Line

Jeg synes mange navn som betyr noe annet er fine, men noen liker jeg ikkefeks. Tale, Lykke, Ask, Vilja

Skrevet

Hmm..godt spørsmål..Det har vel noe med tradisjoner..en del av disse "gamle"navnene er jo vanlig,så folk gjerne mer vant med dem..

Er Lynne forresten et navn? hehe..

Skrevet

Datteren til en arb. kollega heter Fryd. synest navnet er ganske fint..

Hvis jeg får en jente. vil jeg hun skal hete Serina. etter min mormor.. ( men må bare overtale min sambo.... har en lang navnekrig forran meg)

Skrevet

Jeg synes overhodet ikke slike navn er merkelige, snarere synes jeg det gir et positivt og forfriskende særpreg. Datteren vår har fått navnet Pil, som er et dansk jentenavn, det stammer fra tresorten Pil, altså Piletreet.

Andre eksempler:

Eik

Bjørk

Vår

Edel

Storm

Linnea

Lilja

Saga

Vi vurderte både Saga, Vår og Lykke, men endte altså med Pil, som helt sikkert er noe man skal venne seg til, men som jeg synes bare blir vakrere og vakrere:-)

Skrevet

Ingenting å bringe on, annet enn at jeg synes det var et utrolig tøft navn, og ikke minst vakker! Klangen er jo nydelig! ;-)

Skrevet

Skulle selvsagt stå vakkert;-)

Men så du bor i Malmø, er det et vanlig navn i Sverige eller?;-)

Skrevet

ja, ikke sant? :-) mange takk for de fine ord, mathea isabell! det er unektelig mange som enten rynker på nesa/blir målløse når de hører navnet for første gang. men så er det jo de som deg og meg, som synes det spesielle navnet er vakkert og tøft!

Skrevet

nei, det er ikke vanlig i Sverige heller, det står det er 2 stk som har Pil som fornavn..i Danmark mener jeg det er ca 200:-)

Skrevet

Synes ikke det var så ille, men Pil er jo etternavn da... tror det er vanligere som fornavn i Danmark?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...