Gå til innhold

Når starter man med pottetrening?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. si det.. Jeg har kjøpt potte (snart 1 år) og har hatt den siden jul, men den står bare på badegulvet og han leker med den. Setter seg av og til oppå selv, men har aldri tvunget han. Han ser seg i speilet når han sitter på den og ler.. Har faktisk tisset to ganger mens han satt der og det var veldig spennende.. Var litt forskrekket, men lo etterpå og måtte jo sjekke hva som var i potten etterpå. Men noe aktiv pottetrening har jeg ikke startet med og kommer nok ikke til å gjøre det på lenge.. Kanskje til jul/våren igjen.. Da er han kanskje stor nok til å forstå litt mer hva det går i, men vil ikke starte fortidlig da det kan ha negative og uheldig/motsatt virkning.....

Du har ikke sagt noe om hvor gammelt barnet ditt er, men regner med et sted mellom 1-2 år siden du er her inne.. Du må nok bare prøve deg frem, Lykke til.

Skrevet

her begynnte vi med potte da han var ca 9-10 mnd. vi såg at han hadde en fast rytme på bæsjing om morgen. og da satte vi han på potte, og det har aldri vert noe problem.

Skrevet

Vår blir to år nå denne mnd, og har så vidt begynt med pottetrening i barnehagen. Vi har hatt dosete i sikkert over et halvt år nå, men han har ikke vært helt klar for å sitte på det.

Syns det høres litt underlig ut å sette en ettåring på do, siden de fremdeles ikke har noen kontroll på, eller formening om, når de skal på do når de er så små. At tilfeldighetene gir resultater i potta er vel godt mulig, men personlig syns jeg det viktigste er å følge med på om de er klar eller ikke. Vi forsøker altså med jevne mellomrom, og det er først nå i det siste at det virker som han er klar for å venne seg til ny do-situasjon.

Men vi regner med at vi kommer til å bruke bleier ganske store deler av hans tredje leveår også..

Skrevet

Vi har hatt potte en veldig god stund, og Teodor liker veldig godt å bare sitte på den, da sier han " tsssssss " og later som han tisser ;)

Men det blir liksom aldri til at vi virkelig prøver å bruke den... Han er 20 mnd, og jeg syns det er tidlig enda, han vet jo ikke selv når han må tisse eller bæsje, og jeg vet det aldri før det er for sent ;)

Skrevet

Er vel inviduelt. Min har bæsjet på potta siden han var 6.mnd. Er et år nå, skal prøve å slutte med bleie til sommeren. Tisser i bleien om natta enda.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...