Gå til innhold

Når tar man kontakt med legen?

74skytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt ivf ved Riksen, og skal tilbake dit i uke 10, men jeg skulle også ta kontakt med legen min. Når er det vanlig å gjøre det? Er bare 4+1 tror jeg.(det er ut i fra siste mens). Hvordan regner man forresten? Hadde frysforsøk. Satte inn ons 13/2. Hadde siste mens 1/2. Skal jeg ta hensyn til innsettingen, eller siste mens? Selve befruktningen skjedde jo i desember, så det kan jeg ikke regne ut i fra.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Ring med en gang du for det er gjerne litt ventetid. Det er også greit å få tatt en del blodprøver ganske tidlig. Vanligste tror jeg er at man får time når man er ca 10 uker på vei.

Litt forskjellig hvordan de ulike klinikkene regner dette, men ta det ut ifra når du satte inn du og regne rugedag 14 som om du er 4+0. Da blir det ganske så riktig. Ville sagt at du er 4+3 i dag 1 mars jeg.

Termin 8/11-09 :-)

Skrevet

Det er litt avhengig om du vil føde i Oslo. (jeg vet ikke hvor du bor)

Bor du i Oslo og vil føde på Ullevål eller riksen må du få time hos legen din å søke fødeplass snarest. Jeg søkte Ullevål i uke 12 og var for sent ute. Riksen må du søke tidligere.

Bor du et annet sted så kan du godt vente til etter tidlig ul på sykehuset for andresteder i landet får du fødeplass der du holder til. Etter det jeg har hørt da.

Skrevet

Du bør tenke på hvor du vil ha fødeplass. Hvis du også vil føde på Riksen, så bør du søke før uke 8. Helst så tidlig som mulig!

Vet at man også bør søke tidlig på Ullevål, men vet ikke om det er like tidlig. Uansett bør du nok bestille time ganske raskt for å få unna søkingen. Om legen din sier at det ikke haster, så er det bare tull! Vet om mange som ikke har fått fødeplass på de største sykehusene fordi de har vært så "dumme" å hørt på fastlegen sin ;)

Gratulerer masse med spiren forresten, og lykke til med sv.skapet =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...