Matja Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Nå har debatten om tredeling av fødselspermisjonen nådd et lavmål i mine øyne! For det er en fra Ammehjelpen som har skrevet at hvis fedre får en tredjedel av permisjonen, så vil dette gå utover mors amming, flere barn vil få alvorlige infeksjoner, bli fete og syke. Jeg blir helt matt altså! Hva er dette for noe?? Nå mener jeg ikke at mme er best, selvfølgelig, men at det er morsmelken som er best, ikke selve ammingen. Kan ikke vi som gir mme gi trygghet for barna våre og påse at de ikke blir fete? Jeg trodde det var sjokolade som gjorde oss fete... Det er iallefall derfor jeg er feit ;-) Nei, jeg blir bare helt matt altså!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Jeg er vel egentlig enig at tredeling vil gå utover ammingen, dersom jeg er så heldig å få til amming ved en evt. neste gang så ser jeg jo at en tredeling vil sette en naturlig stopper for at baby får mm. Jeg har jo prøvd å pumpe på fulltid, tenk på de som må jobbe i tillegg. Det kommer ikke til å skje her, må vi dele permisjon så blir det mme (men nå vet jo jeg at mme ikke er farlig da). Jeg er helt enig i at å bruke argumenter som fete barn etc er lavmål. Jeg har tilgode å se et mme-barn som er fetere enn et mm-barn, i min krets har det faktisk vært motsatt. Tror bare de prøver å bruke harde skyts for å få poenget igjennom. Det blit bare litt dumt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå