Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Eller, når var første bnatten barnet sov en hel natt uten mammaen sin? Det fristet veldig å la lillegutt bare sove hjemme hos mamma og de i går når han først var der og hadde sovnet, men hadde ikke samvittighet til det:-/ Når er det "OK" at barnet overnatter hos besteforeldre? Gutten min er bare 10 mndr...
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Lillegutt var natten over hos besteforeldrene sine da han var 5 mnd. Gikk kjempefint, de koset seg masse alle 3. Det gikk overraskende bra for min del og, greide faktisk og slappe av den kvelden..... Når det er "OK" at barnet overnatter vekk, er jo helt og holdent opp til deg, nå du føler deg klar for og være en natt uten gutten din. Ingen andre som kan fortelle deg når du er klar for det. Noen er klare når ungene er 1 mnd, andre når de er 1 år......
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Første natten småen sov hos besteforeldrene var han 2 mnd gammel. Han skal overnatte i kveld der og. Han er nå 9,5mnd gammel :-) Enig med lillemor: Når det er ok er ulikt fra person til person. Vi var tidlig klare for jeg var nødt å få en natt med søvn. Amma annenhver time døgnet rundt. Da ble det litt for lite søvn på både meg og pappaen.
april08baby Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Min gutt sov over hos Besteforeldrene for første gang når han var ca 10 mnd. Gikk veldi greit. Han er nå over 2 år og liker godt å sove over hos besteforeldrene. Jeg synes det er greit at de vender seg til å sove hos besteforeldre/andre trygge kjente fra de er små. Gir stor frihet til oss som foreldre og så er det viktig for barna å få god kontakt med besteforeldrene. Ellers er det også viktig å vente til en har gode leggerutiner og at knøttet legger seg greit hjemme før en skal prøve hos andre. Når han sov over har vi gjort det slik at vi har sagt hadet og gått, og så har de lagt ham. Vil ikke lure ham.. Fra begynnelsen hadde vi med hans egen dyne og pute, (for tryggheten med det som er kjent) men nå har han bare med bamsen sin og tutten. Han legger seg alltid fint der og har en tendens til å sove mye lengre der enn hjemme. (litt urettferdig.. hehe)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 6 uker. samme greia som du beskriver Veronica,Victor&EnLiteNiMagen... hun sov såå godt så jeg hadde ikke samvittihet til å vekke henne jeg hun sov faktisk lenger den natta uten mat enn hun pleier så tydeligvis koste hun seg. var rart å komme hjem uten henne men var samtidig litt godt å sove også
Lilletrollogmamma Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 4,5 mnd. Men da var hen hjemme med pappan. Og så sov han hos mormor når han var ca 6 mnd. Ingen problem for vår del:)
Mamma&LilleKrølle Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 ca 3 mnd. Og hun sov kjempegodt, og det var jo betryggende for meg;) Det var til min mor og har gjort det flere ganger i ettertid. Men ikveld skal hun ligge til farfaren og samboeren, og hun har vært like hysterisk hver gang hun har sett farfaren siste 5 mnd, er 9mnd nå. Så jeg er virkelig spent på d. Hun reagerer spesiellt på han om jeg er i nærheten, så lurer på om jeg kanskje ikke skal være med og levere henne ikveld. Kanskje det beste både for meg og henne. Blir nok mye værre og sette henne igjen om jeg hører hun gråter. Er spent da på hvordan det går. Om hun slår seg fullstendig vrang, eller om det går fort over om hun ikke ser meg:)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 6 uker. Vi var bedt i 30 årslag til mannens bestekompis, festen var planlagt lenge. Ser ikke problemet med det. Er jo verre når de blir større og skjønner at de er på et fremmed sted.... Men uansett syns jeg både foreldrene, barnet og besteforeldrene har godt av det innimellom jeg.
lillegutt mars o7 Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 Lillegutt skal på overnattingsbesøk for første gang neste helg =) Han skal sove hos sin mormor og morfar,så skal jeg og mannen min kose oss med kino,god mat,og litt romantikk ;-) Lillegutt kommer til å storkose seg for han er en skikkelig mormor-gutt =) Han er da 11 mnd og 1 uke! Har ikke vært klar for å levere han fra meg en hel natt før nå..
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 hun var 7 mnd. har sovet over natta uten mat siden hun var 5 mnd. Men jeg grua meg skikkelig til at hun skulle ligge over der. men det gikk helt fint. sov lenge og alle har kosa seg. synes det er verre nå jeg....hun er 11 mnd. er så knytta til henne at jeg ikke vil ha barnevakt. er litt med hvor hun ligger over også. føler meg mer komfortabel hvis mine foreldre har henne.
Gjest anouschka with Love Skrevet 1. mars 2008 #13 Skrevet 1. mars 2008 Sønnen min var 5 mnd første gang han sov hos pappaen sin alene en natt. Han kjente han godt. 8 mnd når han sov hos farmor. Lille snupp på 6 mnd har ikke sovet borte ennå. Når jeg er ferdig å amme så skal hun få være en natt hos mormor :-).
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 1. mars 2008 #15 Skrevet 1. mars 2008 3mnd=) gikk helt strålende...
Ladybug~N&E Skrevet 1. mars 2008 #16 Skrevet 1. mars 2008 slår dere alle sammen!! 4 uker var lillemann første gang han sov hos besteforeldene sine. bestevenninna mi fylte 25 og jeg hadde veldig lyst til å være med! Hadde jeg ammet hadde jeg aldri tatt meg den friheten for å si det sånn. 4 uker synes jeg er litt for lite til å sjonglere mellom pupp og flaske en hel dag.... selv om det hadde vært mm på flaske. ¨ andre gangen var han 5mnd. gikk vledig greit begge gangene!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå