Mø schæl! Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 Er utdannet lærer, men har veldig lyst til å skifte beite. Jeg har i lange tider hatt lyst til å jobbe på feks et ungdomshjem, men vet igrunnen ingenting om slikt. Annet enn at det ser givende ut. Er det noen som vet noe om dette, hva jobben går ut på og i det hele tatt hvordan det "er"? Takknemlig for svar :-)!
Mamman til M&E Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Det er tøft men også givende. Du følger opp barnet/ungdommen (er der i foreldrenes sted) dvs. Lærer dem til å bli selvstendige voksne, er deres trygge base. Du skrives rapporter og er med på møter (med barnevern, foreldre, evt annet hjelpeapparat etc.) Det du må være klar over er at det er barn/unge med spesielle behov du møter, de kan være utageringer, testing av grenser, gråt fortvilelse etc som du også må takle å stå i. De trenger å kjenne at du er en trygg og ikke minst tydelig voksen for de som støtter dem i vanskelige situasjoner. Det er en utfordrende jobb men også så utrolig givende når en får det til :-) Lykke til
mamma39 Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Hei. jeg er under yrekesmessig attføring, har også tenkt litt på det sammen om.H innlegger. Hva slags utdannelse trenger man, erfaring.?
Mamman til M&E Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 De som er miljøarbeidere trenger ingen formell utdanning men barne- og ungdomsarbeidere blir nok foretrukket (personlig egnethet er viktig) Miljøterapeuter må ha 3 årig helse- og sosial utdanning men jeg vet at det er lærere som har fått jobb som miljøterapeuter også.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Dersom man skal jobbe på institusjon for barn eller ungdom, trenger man minimum 3 åring høgskole utdannelse. Man blir ansatt som miljøterapeut. De fleste som arbeider på slike passer er utdannet barnevernspedagog eller sosionom. Er selv snart ferdigutdannet barnevernspedagog. Og institusjonsarbeid, er liksom et av våre "felt".
Mø schæl! Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2008 Tusen takk for flotte svar, alle sammen :-)! Tror dere det er lurest å ta direkte kontakt med de ulike institusjonene eller bør jeg kanskje bestille en samtale hos NAV?
Mamman til M&E Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 Ta direkte kontakt og hør om de trenger folk, det gjør de ofte :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå