Gå til innhold

Babybevegelser

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nå i uke 22, og har kjent liv fra ca uke 17.

I begynnelsen syns jeg det var rart at jeg bare kjente bebien innimellom, med flere dagers mellomrom. Nå begynner jeg å tenke på at det er litt rart at han beveger seg så ofte...

Har hørt at man skal begynne å merke seg bevegelsesmønster rundt disse tider. Men jeg syns han beveger seg stadig vekk, ikke nødvendigvis "før/under/etter mat", "om morran", "om kvelden" osv. Litt nå og litt da. Begynner å lure litt på hvor aktiv denne krabaten skal bli når han kommer ut...

Noen flere som har det sånn?

Er det på en måte min bebis mønster, sånn "stadig vekk"?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137010106-babybevegelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du er heldig jeg! Jeg er nå i uke 21 og kjenner fortsatt ingen bevegelse. Har vært på ultralyd og babyen er kjempe aktiv, men jeg kjenner det ikke! Jordmora sa at det var på grunn av at morkaka mi lå over "hele magen" og tok i mot alle slag. Hun sa at dette var noe jeg kom til å være glad for etterhvert. ... Men, jeg vil nå gjerne kjenne at det er liv i gutten min!

Er i uke 22 jeg og, har d akkurat sånn som deg, bare at jeg kjenner han litt bedre akkurat på kvelden når jeg har lagt meg, men han er masse i bevegelse til alle døgnets tider egentlig, så jeg kanke finne noe "mønster" i d jeg heller..

Syns d er en fantastisk følelse å kjenne at han sparker, men jg kan allerede skjønne at d kan bli slitsomt når han blir større og sparker hardere.. hehe

Ja, det er jo veldig stas, og tror det er spesielt stas for pappaen også, som får fulgt med litt mer :)

Men jeg har fått tilbake litt kvalme i det siste, og da er det ikke alltid like behagelig.

Og etter å ha sett noen sparkevideoer på YouTube, ser jeg at vi virkelig har noe å "se fram til" jenter, hehe!

Så forresten et diagram i ei bok jeg fikk av jordmor denne uka, og jeg skjønner ikke hvor alt det "normale" mageinnholdet skal gjøre av seg etterhvert som bebien vokser!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...