Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 lurer på om de kan se at jeg har røyka når jeg føder, bortsett fra størrelsen på ungen, som jeg vet ofte kan være liten når man røyker. Men f.eks på morkake, hvordan ser de det? visst man slutter og røyke 2 mnd før man føder kan de se det da?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 jeg ble ganske skremt da dama som tok ultralyd på fosteret sa at jeg røyket fordi hun så kalk på morkaka mi... så svaret er ja, de kan se det enkelte ganger så lenge den siden av morkaka di viser på ultralyden.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 De kan se det på morkaka. Den sier visstnok mye (alt?) om hvordan mor har levd under svangerskapet. Bare et spørsmål til HI: Du har røyka i svangerskapet, og det du frykter er at jordmor skal oppdage det? Hvem er det du forsøker å lure?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 Hun prøver vel ikke å lure noen.Men ingen ønsker jo å røyke i graviditeten å om man ikke har klart å slutte er det ikke noe man har så veldig lyst til å snakke om.Jeg har det sånn selv.Har også vært redd for hva de kan se på morkaka.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 De lurer jeg også på?! innrøkt morkake? Dummeste jeg har hørt. Må lukte nikotin da, og hva lukter det?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Hun er vell redd for kjeft tenker jeg... det er ekkelt med kjeft fra andre voksne mennesker uansett hvor fortjent det enn måtte være..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Pøh..... Hadde 3 leger og 2 jordmødre med på min fødsel..pga ungen var stor.... "for en nydelig og frisk unge","denne morkaka er den flotteste jeg har sett"..... var noen av kommentarene dems.... Røyka under hele svangerskapet jeg.... og ganske mye på slutten.... (fy ja..veit)...
pusur26 Skrevet 4. april 2008 #10 Skrevet 4. april 2008 Røkte under begge mine svangerskap å di så ingenting på morkaka eller på ongen på føden.Å æ røkte mykje under svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 Moren min røykte 15!!!!! ja, 15 om dagen mens hun gikk med meg..jordmor sa morkaken var kjempefin, og spurte om mamma hadde kutta ut røyken...det kan vel du fortelle meg, svarte mamma da..jordmor sa, det ser ikke ut som at du har røyka i det hele tatt!! Så nei, er ikke alltid de ser det...denne jordmoren hadde jobba på sykehuset i over 20 år..erfaren dame.
shoes Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 jeg kutta fra jeg så den blå strken på testen, og ennå ble jeg spurt om jeg hadde røyka da de så morkaka mi. jeg ble skikkelig lei meg, men har i ettertid fått forståelse om at fargen og utseende på morkaka kan variere veldig fra person til person..
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #13 Skrevet 10. april 2008 Er ikke bare røyk som påvirker utseendet til morkaka... Om man stresser mye i løbet av svangerskapet (blir lett stressa og har vansker med å roe seg igjen) så ser det ut på morkaka som om at mamman har røyka MYE under svangerskapet... Så om du er smug røyker HI, så kan du skylde på stress... Mamma røkte ikke en eneste røyk i løbet av svangerskapet med lillesøstern min.. Men morkaka var helt ødelagt da hun hadde vært enormt stresset under svangerskapet og blitt nektet sykemelding av en skikkelig dritt lege..
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #14 Skrevet 17. april 2008 Hei Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor dette er et tema engang... Vi er da voksne mennesker og vi VET hvilke utfordringer dette kan få for våre barn. Hvorfor skal andre voksne sitte i stolen over oss, være moralens voktere og gi oss dårlig samvittighet for at vi tar oss en røyk i ny og ne??? Vi drikker ikke, vi prøver å holde oss i form, vi tenker mye på kostholdet og gjør vårt beste for å spise sundt, vi tar våre vitaminer og mineraler, ja vi tar rett og slett vare på oss selv. Alle disse forandringene som skjer i kroppen gjør så absolutt noe med oss. Som flere har beskrevet over er det så stor forskjell fra person til person om hvilke "tegn" som morkaken kan ha hvis en har røykt under sv.skapet. Dårlig samvittighet medfører stress som igjen kan medføre skader både på barnet og på deg. Forrige gang jeg var gravid ble jeg oppfordret til å slutte å røyke. Dette prøvde jeg etter beste evne, men det medførte så mye stress på meg i hverdagen i tillegg til jobb ++, at jeg mistet barnet. Denne gangen fikk jeg beskjed om å ikke stresse med røykeslutt. Hvis jeg følte for det var jo selvf d for det beste. Er nå godt på vei til å bli mamma og gleder meg svært over dette. Lykke til alle sammen og måtte du gjøre som du føler for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå