tuppa81 Skrevet 1. mars 2008 #1 Skrevet 1. mars 2008 har hatt 2 brystbetennelser med 3 ukers mellomrom! med feber og hele pakka!!! har gitt seg innen 1 døgn , så har droppet lege... noe anbefalinger for å ikke få det igjen??
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 har hatt 2 stk brystbetennelser på 2 uker, men blitt kvitt det uten medisiner:) Dro på helsekosten og kjøpte noe som heter Lecithin. Det anbefales av ammehjelpen og har ikke hatt problemer med puppene nå på over 1 uke så kanskje det har hjulpet:) Verdt ett forsøk Ellers er det å holde puppene varme og massere de når babyen suger. Masse lykke til:)
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har hatt brystbetennelse pga gule stafliokokker og da måtte det antiobiotika til for å ta knekken på de hissige bakteriene. Men jeg har hatt stadig gjentatte tette melkeganger og det virker som det hjelper å ta lecitin som "engel25" skriver om. Hos noen er det slik at melka kan skille seg litt inne i brystet slik at melkefettet tetter melkegangene, lecitin er et bindemiddel (helt ufarlig, bruker ofte i dressinger for eksempel) som kan gjøre at melka ikke skiller seg. Jeg ser ofte en hvit/gul prikk på brystvorten som er fett som har skilt seg fra melka. Men det kan jo også være andre grunner til tette melkeganger som f.eks stramme klær, stram bh - eller at du har vært kald. Men får du brystbetennelse igjen ville jeg bedt legen ta en prøve av melken din for eventuellt å avkrefte/bekrefte gule stafliokker.
tuppa81 Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2008 takk fos svar begge to! skal prøve det helsekost produktet!
~Vimsemor~ Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har 3 barn og har hatt brystbetennelse ca 2-3 uker etter fødselen alle 3 ganger. Men det var aller verst den første gangen med gule stafylokokker og 2 runder med innleggelse og intravenøs antibiotika. Den gangen ble jeg fortalt at det er to ting som skal til for å få betennelse; en inngang for bakterier (dvs som regel sår brystknopp) og tette melkeganger. "Bare" tette melkeganger er også vondt og kan gi feber, men gir seg på meg i løpet av et døgn når jeg får tømt skikkelig. Mitt triks er derfor å gjøre det jeg kan for å ikke bli sår og tømme godt. Har særlig slitt med den ene siden og tømming. Pumper derfor den siden med jevne mellomrom - synes jeg får tømt litt bedre med pumpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå