barnII 15.02.08 Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 jeg ammer jenta mi ca hver 3time (2,5 -3timer mellom hver gang) og har lest at det er viktig å tømme brystet helt. men hvordan merker man det?? jeg merker ikke at det er fullt heller. annet enn at jeg hører hun svelger. er også redd for at jeg ikke har nok melk også. hun spiser jo oftere på kvelden(men har jo lest at dette også er vanlig) hun er bare 2uker og vet jeg hadde mye melk i begynnelsen, prøvde å pumpe meg og hadde da 120ml, men vil ikke pumpe igjen for jeg vil ikke at hun skal ta flaske, da jeg tenker hun blir utolmodig ved puppen hvis hun merker at flasken er letttere å spise av. takk for råd hvis noen har noen.
Bergene Skrevet 1. mars 2008 #2 Skrevet 1. mars 2008 Brystene blir aldri helt tomme, det blir hele tiden produsert mer melk så lenge babyen suger. Men med tomt mener vel man at babyen drikker opp melken som ligger lagret i puppen på en måte, altså den værste melke sprengen. Da er utdrivningsrefleksen gått over. Det er helt normalt å amme ofte og lenge på kvelden, babyene "feter" seg opp for natten, men man har melk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå