Gå til innhold

Ingen som er redde for at smokk reduserer melkeproduksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er så mye fokus på smokk når babyer på 2-3-4 mnd ligger ved puppen hele kvelden. Er ikke hyppig amming på kveldstid heeelt naturlig?

Om babyen faktisk spiser eller 'bare' kosesuger er mindre viktig, det viktigste er at han øker melkeproduksjonen etter sitt behov. Jeg har ammet i mange timer på kvelden og har aldri hatt for lite melk (selv om det har virket sånn et par ganger).

Skjønner ikke mødre som stapper smokk i kjeften på babyen med en gang den viser den minste metthetsfølelse, og så klager de på for lite melk! All suging øker jo produksjonen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk ikke behagelig for alle å ha en baby som bruker puppen som smokk, det kan være veldig ubehagelig. Og da er smokken et bra alternativ!

Skrevet

Jeg ville ikke at min skulle bruke smokk, men prøvde likevel etter 3 uker. Da var jeg så sår at jeg gråt hver gang jeg skulle amme, han hadde vannblemmer på leppene så hardt sugde han, ammet fra 18-02 hver kveld, en liten pause rundt 22-tiden. Våknet han i vogna mens jeg trillet måtte jeg enten løpe hjem eller amme på stedet, var helt uaktuelt å vente. Mye var kosesuging og veldig sterkt sugebehov. Når jeg da prøvde smokken ville han ikke ta den, så neste gang får heller melkeprod gå litt ned, må ha litt puppe-avlastning:) Har så mye melk at det skal ikke være noe problem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...