Gå til innhold

Seteleie med første = seteleie med nr.2?

Anbefalte innlegg

Måtte ta KS da førstemann satt bestemt i seteleie og mitt bekken var altfor lite til å få ungen ut (3800g) meget misfornøyd med å ikke få føde naturlig... nå har jeg litt skrekken for at det samme vil skje igjen??

Noen som vet om det er høyere risiko for seteleie med nr2 også hvis man har det på førstemann???

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Iflg. min lege er det høyere risiko for seteleie dersom man allerede har hatt en baby i seteleie. Min første lå i seteleie frem til dagen før han ble født. Nr. 2 ble født i seteleie. Iflg. legen kan formen på livmoren være avgjørende for om babyen blir liggende i seteleie.

Legen min og JM sir der er større risiko, men det kommer ann på grunne til seteleiet. Noen babyer ligger seg i seteleie fordi bekkenet har god pasform for rumper, andre er det tilfeldigt og andre igen har en livmor som passer for seteleie.

Min først lå i sete og nå gjør nr 2 det og. Har 7 uker til termin så babyen i magen kan fremdeles rekke å snu seg. Jeg har bare ikke mye tro på det, men håper!!!!! Skal ha KS om den ikke snu seg og det vil jeg ikke. Nok med et KS med første mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...