Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har en hannhund som er 8 måneder. han er en gladtisser, og han tisser hvis han blir tilsnakket. Vi hadde et MYE større problem med han før, der han tisset bare du så på han, men nå har vi bare igjen glatissing og dette når han blir tilsnakket. gladtissingen er ikke så stort problem. vi vet i hvilke situasjoner han vilo reagere med glede, og tar han ut i slike situasjoner. Men hvis vi skal si nei til han, så setter han seg ned å tisser øyeblikkelig. Jeg er ikke av storkjefterene, så jeg kjefter meget lite, nettop fordi jeg vet han tisser. men hvis jeg tar han på fersk gjerning på kjøkkenbordet, sier jeg Neimen Fant da.... å ser stygt på han. og da setter han seg ned å tisser. han gjør mye ugang slik unghunder gjør,. men ikke begynt med markering, da han enda ikke løfter beinet. men det er utrolig plagsomt å måtte tørke tiss hver gang han får et nei. Han tisser helt til jeg slutter å prate til han.... håper noen har tips
Bærta å babyn Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 løft han opp å bær han ut når han tisser
eirin20 Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 8 mnd, da burde han være ganske så stueren egentlig.. hvilke rase er han? Har du snakket med dyrlegen om dette? hunden vår hadde også mye sånne glad-uhell de første mnd men hanvar helt stueren på 4 mnd mener jeg å huske...
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 hehehe, ser for meg søte lille voffsen som setter seg ned å tisser hehe.... Men ok, frustrerende, og jeg har desverre ingen gode råd å komme med Skal spørre samboer, han har litt mere peil på bikkjer!
Mamma til snart 4 Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 dette skyldes at dere ikke har vært flinke nok til å lære ham å bli stueren. dette skal gjøres med valper når de skal bli stuerene: han skal ut når han har sovet,lekt, spist,drukket osv. dere skal være med hunden ut og når han tisser skal dere si, tisser du. .å så flink du er, dette skal gjøres hele tiden, tisser hunden inne skal dere ikke kjefte, men ta han rett ut og si det samme, tisser du. så flink du er;) vi brukte 3 dager så var vår stueren. . samme gjelder med avføring, her er valper like barn, de gjemmer seg vekk når de må på do, tar seg noen runder rundt, da er det rett ut. noen hunder tisser med en gang det kommer folk pga opphisselse, ta hunden ut først slik han får tisset før de kommer inn, skrøyt av han når han har gjort sitt. en 8 mnd hund skal ikke tisse inne, det er ett ork, hadde nett en valp i ett døgn og det er mer krevende med en valp enn en baby, for når de er i 8 mnd alder så er hundene mye i trass alder også, men går det ikke over bør du snakke med en hundetrener som kan hjelpe dere. .
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 *rygger over Maiken..... Og kjører frem igjen.... og rygger igjen.......*
☆Lille my* Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Har du prøvd å overse han når du f.esk kommer hjem og han blir glad? og fått besøk til å overse han til han har roet seg? Jeg kjenner noen med ei tispe med dette problemet, dette gjorde det litt lettere der! Jeg vil tørre å påstå at dette ikke har noe med at dere ikke har oppdratt han riktig! For dette problemet er det mange hunder som har! Det er faktisk arvelig, så kan være lurt å jekke om foreldrene har dette problemet før man kjøper voffs.
Mamma til snart 4 Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 leste gjennom det jeg hadde skrevet, var ikke slik ment at jeg mener at dere HAR oppdratt han feil, men som regel så ligger det noe slikt bak, gikk på en del kurs som inneholder dette med tissing inne og va årsaken var, det kan være arvelig, men det er en pitte liten skjangse, det er som regel ikke det, kanskje det går for lenge for han før han får komme seg ut å tisse, noen ar en lit teit blære som fylles så mye opp at når hunden blir skremt eller opphisset så klarer han ikke å golde på urinen sin, men håper det ordner seg for dere;)
☆Lille my* Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 Da viste vel ikke de som fortalte at det var arvelig hva de prata om;) Men å overse fungerte ihertfall der:) Jeg gjorde det samme som deg under opplæringen! ut å tisse etter mat, lek, soving ++! ble veldig fort stueren! Men hunder er like forskjellige som mennesker;) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå