Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Babyen har vært våken siden 5-6 og klokka er over ti. Hver gang du legger babyen våkner hun igjen etter ti minutt. Hun er tydelig trøtt men vil ikke sove, og er mett... Bærer dere? Lar henne skrike? Sitter med henne? Gir pupp selv om hun bare kosesuger i timevis?? Help..
annie-77 Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Utrygghetsperiode? Forsøk og legge babyen i baggen til vogna ved siden av deg. Klør i gommene? Dentinox el massere gommene Selskapssyk? Økedag?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Vi bar og satt med vår hvertfall, pluss at han har lagt mye på magen min og sovet, lot ihvertfall ikke så liten baby ligge å skrike:(
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Sånn er nurket mitt også.. hun er 6 uker, og har en voldsom lakenskrekk... :-/ sovner lett på puppen eller liggende på brystkassen min, men om jeg sniker meg bort i sengen med henne våkner hun.. Og når hun skal legge seg for natten kan hun glatt bruke 2-3 timer på å sovne, selv om hun er stuptrøtt.. Men kaver med armer og bein for ikke å sovne.. Tvang henne igrunn til å ta smokk her om kvelden, og etter det ble kveldene mye roligere... Men hun vil ikke sove, og det er nok så slitsomt, så gode råd mottas med takk..
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 Å, det høres helt ut som jenta vår.. Men om natta sovner hun av seg selv i senga etter å ha fått mat, men det er kveldene som er håpløse.. Moren min kommer med alskens glupe råd, som f.eks å la henne ligge å skrike.. Men det går ikke for hun kommer til å skrike seg dårlig. Jeg har ikke tro på å la så små babyer ligge å skrike.
Ingrid75 Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Er selv hjemme med en på 8 uker. Kanskje hun har litt småvondt i magen. Hva med litt Minifom og evt. gå rundt med henne mens hun ligger på magen på armen din. -Kanskje kommer det en liten rap eller promp ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 SÅnn er jenta mi også. Hun er 3,5 måned og vil bare sove på oss på dag/kveldstid. Fra kl 22.30 ca er det greit, da kan jeg legge henne i sengen, men før det våkner hun etter 10 min liksom. Så jeg lar henne ligge og sove på meg og har bare godtatt at sånn er kveldene for en periode. Tidligere ville hun ikke sove alene før fra kl 03 så det har bedret seg. Jeg lar ikke babyen min skrike, er også helt imot det. Satser på at det går seg til etterhvert =)
Bie&babylove:-) Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 Jeg hadde ihvertfall ikke latt henne ligge å skrike! Så små babyer trenger enormt med kos og nærkontakt! Vår var også slik da hun var så liten... Litt vanskelig å si hva man bør gjøre, for man får ikke gjort så mye med det! Eneste jeg kan si er at det blir bedre etterhvert! Fattig trøst akuratt nå for jeg vet hvor slitomt det er men....
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 Snuppa her roer seg som regel ned når hun ligger på lammeskinn:) Kan det være en ide?
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #12 Skrevet 29. februar 2008 Sånn begynte tulla her i huset også, altså ville kun ha nærkontakt hele tiden og fant ikke roen selv. Løsningen var kiropraktor. Han fant spenninger i ryggen og nakken som hadde kommet etter hvert og gjorde at hun ble mer og mer urolig. Ta deg en tur først som sist!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 3 behandlinger hos kiropraktor, og gutten min er en drøm å legge om kvelden Han hadde litt spenning i nakke, korsrygg og venstre side av bekkenet, og dette plaget han litt.. Nå er han mye bedre, finner roen selv, både dag og natt.. Kan endelig ha han på leketeppet alene uten skriking, og om natten sovner han godt når han er mett Kiropraktoren min sa at egentlig burde det vert obligatorisk med sjekk av spedbarn, for dem får noen saftige trøkker under fødsel.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 1. mars 2008 #14 Skrevet 1. mars 2008 Da ville jeg latt babyen styre skuta litt. Ville nok pusset tenner og gått og lagt meg sammen med babyen. Kan jo være den har noe ubehag, er litt utrygg, engstelig, selskapssyk, sulten, eller trenger trøst bare.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #15 Skrevet 1. mars 2008 Min er også en sånn kosegutt som bare vil sove med puppen. Jeg har kapitulert, og sover på siden slik at han kan få pupp når han vil. Han sovner slik, og det gjør jeg også. Nettene er veldig rolige og fine, og vi får nok søvn-men forutsetter at man greier å sove på siden med babyen inntil seg. Jeg vil nok få et problem når han skal venne seg til å ligge i sin egen seng, men nå føles det så riktig for oss- så jeg satser på å følge mine egne instinkter. Gutten min er 8 uker.
Snupi27 Skrevet 1. mars 2008 #16 Skrevet 1. mars 2008 siden babyen er så liten hadde jeg nok ikke latt den skrike. hadd eheller kledd på babyen å gått en lang tur om det hjelper
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 1. mars 2008 #17 Skrevet 1. mars 2008 Legg deg sammen med henne. Lagg henne oppå brystet ditt, nyt denne tiden imenst du kan:-)
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 1. mars 2008 #18 Skrevet 1. mars 2008 Hei! Vi hadde det slik med lillegutt her i huset og. Jeg synes så små babyer skal slippe og ligge og gråte, spesielt i sengen sin. Lillegutt her sovnet som regel på puppen eller ved siden av meg i sofaen, og jeg lot han bare være til vi la oss. Tok han med inn på soverommet og la han i sengen sin samtidig som vi la oss, og han sov videre. hvis jeg prøvde og legge han uten at vi var der, våknet han etter ca 10 min. Helt plutselig en dag var det helt greit og bli lagt alene, og nå som han er 6 mnd legger han seg i 19 tiden. La henne gjerne sovne på puppen, og lirk henne gjerne over i armkroken slik at du kan legge henne når du legger deg, legg henne gjerne i sengen sammen med deg, men husk at hun bør ha sin egen dyne....
Minnie Mom Skrevet 1. mars 2008 #19 Skrevet 1. mars 2008 I dette tilfellet ville jeg ha puppet babyen i søvn og ligget sammen med henne. Ellers kan det være tips å ha et helseteppe litt stramt rundt babyen, da vil ikke armet og bein fekte så fælt. Vi har lammeskinn i senga, samt at vi legger to 1,5 liters flasker med varmt vann der i forkant for å varme opp underlaget, da merker ikke babyen temp.forskjellen så godt. Sies også at babyen ikke sover ordentlig tungt før etter en halvtime, så hvis du venter så lenge med å flytte henne går det kanskje bra. Grunnen til at hun våknet er kanskje at hun blir kald (uten din kroppsvarme) eller at hun merker at hun ikke er hos deg lenger.... Kan også hjelpe å ha koseklut og legge litt over kinnene og ellers ha det trangt og godt i senga. Lykke til! )
Gjest Skrevet 1. mars 2008 #20 Skrevet 1. mars 2008 7 veker? Då ville eg gitt litt kosepupp, passa på at ho fikk rape. Bært ho liggande med magen på armen din(hvis du skjønner...). Også prøvd å legge ho igjen. Trilla tur, kanskje.
Yo&La+spire Skrevet 1. mars 2008 #21 Skrevet 1. mars 2008 Eg ville knyta på meg sjalet...men eg ville starta lenge før da, har ikke tolmodighet til en grinete unge, og masse tull, hehe:) Visst det er kolikk vil dette også hjelpe, pluss at ungen får nærheten h*n trenger uten at du sliter det ut.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #22 Skrevet 1. mars 2008 Hos oss sov jenta bedre når vi heiste opp hodeenden på senga litt.
Smellt P. Tjukka Skrevet 1. mars 2008 #23 Skrevet 1. mars 2008 Da vi var der dere er nå , la jeg meg sammen med snuppa når hun var trøtt på kvelden . Pupp og kos til henne , og lydbok til en våken mamma ;-) Nå er våres 3 mnd. , og vi legger henne i egen seng kl 21 ! Så det er nok en periode hvor de trenger mye nærhet og kos !
majsenna™ Skrevet 2. mars 2008 #24 Skrevet 2. mars 2008 Her var det bæring. En halvtime hver til hun sovnet skikkelig Slitsomt, men det eneste som hjalp for oss.
Lillevenn33 Skrevet 2. mars 2008 #25 Skrevet 2. mars 2008 Hos oss var det akkurat slikt, sovnet ved puppen og vaknet 10 min etterpå. Vi fant ut etter mange uker at han rett og slett fortsatt var sulten. Du sier at hun vil kosesuge i timesvis. Da begynner det for meg å høre som om hun fremdeles er sulten. Når hun suger kommer det jo ut melk. Jeg tror lite på "bruker meg som smokk" prinsippet. Tror det er sult. Kanskje hun har økedøgn? Min gutt kunne i den alderen puppe i 2 timer før han fikk sove. Nå er han 6 mnd og han trenger 20 min for å sovne ved puppen. La henne suge på puppen til hun selv slutter, da har hun fått i seg nok næring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå