Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Samboeren min gjør ting litt "halvferdig" og jeg kjenner jeg må ta meg sammen for å ikke klage på han hele tiden. Han er flink til å hjelpe til og slikt, og det er jeg kjempe happy for. Men allikevel sliter jeg når buksa ikke er satt helt riktig på, bleia er skeiv, dyna ikke er lagt pent over babyen osv.. Flere som har det litt sånn, eller klarer dere 100 % å overse det når noe blir gjort litt annerledes enn hvordan dere ville gjort det?
Amazone Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Hehe, kjenner meg litt igjen, ja! Men nå er mini 6 mnd, og ser at hun og pappan har det kjempefint sammen selv om han mismatcher body og strømpis;) Tror det er viktig for oss mammaene og ikke henge over pappaene og "mase"(eller gi gode råd). Var ute på tur for noen uker siden, var borte i fire dager, og beibi og pappa hadde det kjempekos sammen:)
Nusse_83 Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Dere er jo kjempeheldige!!!! jeg blir kjempeglad bare han hjelper litt med tøyskift og bleieskift(det siste har forøverig bare skjedd to ganger på snart 7mnd, og siste gang kom den på feil vei... kunne ikke annet enn le da:) mitt tips dersom de er villige til å hjelpe.. la dem få lov å prøve seg.. ros det de klarer for å oppmuntre dem og om tøyet ikke macher helt så tror jeg ikke den lille bryr seg så veldig om akkurat det..
Amazone Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Enig med deg nusse og kaja! Vi er jo et team i foreldrerollen, og selv om vi mammaene er hjemme mest, er pappa like god omsorgsperson. Vi hjelper hverandre, og pappaen her i huset spør om han er usikker. Samtidig som jeg spør han, og vi diskuterer fortløpende. Godt å prate om foreldrerollen, om så for ikke annet enn å få utløp for sine følelser;)
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Har vært mye irritert, på mange ting når det gjelder hus/barnestell. Det er akkurat som han ikke ser "det". Men jeg er overlykkelig for at han tar så naturlig stor del av hus-barnestell ) I dag slo han til med den beste kombinasjoenen på 2 åringens valg av tøy i b.hagen. Rosa stripete body, blå tights (av en eller annen grunn), og mørk blå fløyelskjole, med snøstjerner i sølv (julekjolen 2007). Sa til mannen min at jeg er så glad for at vi utfyller hverandre ) Jeg kan ikke flislegge, og veldig mange andre ting ang oppussing av hus. Han lurte på om jeg kritiserte klesvalg? Neida, vil bare fortelle at du har tatt på snuppa julekjolen i b.hagen ) Var veldig glad for at han tok ansvar og plukket ut tøy, og pakket overnattingsbag uten og stille masse spørsmål. En ting mindre for meg å få unna, når fire mennesker skal ut om morgenen ) Men jeg tror det er en sak som man vokser med. Etterhvert har man ikke tid til å la seg irritere av at mannen ikke får det til like ordentlig som en selv ville gjort det ) Sure kommentarer forverrer stemmningen enormt, så det prøver jeg å unngå, for det blir så mye mer ekstra da. Ble masse dette her - men lykke til )
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 AAH! heldiggriser! Min hjelper heller ikke så alt for mye til. Jeg tørr nesten ikke spør han lengre, for han huffer seg og blir ikke glad om jeg spør om hjelp. Kan det være at farsinstinkte ikke kommer med det første? mini er 6 uker. Føler han ikke er noe spesielt glad for hele situasjonen! huff1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå