Gå til innhold

Jeg prøver igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet om det kan bli melkebakterier av mme`n Nutramigen som ikke inneholder melkeproteiner ?

Vi har holdt på i nesten 5 mnd`er med vasking og koking av flasker. Men er det nødvendig nå som hun kun får Nutramigen ? Flaskene vaskes enten under varmt rennende vann med zalo, eller i oppvaskmaskin på 65-70 grader.

Jeg setter veldig stor pris på svar, da det er ganske slitsomt å bruke 1-1,5 time hver kveld på dette flaskestyret!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du bruker vel ikke over 1 time på å vaske flasker???

Kjære deg... jeg er flaskemamma på heltid.. og jeg bruker kanskje 15 min til dagen med vasking av flasker..

Vask opp flaskene etter hvert eneste bruk.. og steriliser dem etterpå eller seinere på kvelden..

Kjøp deg en mikrosterilisator (350 kr).. og steriliser dem i mikroen..

er jo ikke noe problem det vel? så slipper du å tenke på bakterier..

(men.. hvis du ABSOLUTT ikke vil sterilisere, så kan det hende at det er nok å vaske i oppvaskmaskin.. men er ikke helt sikker på det)..

Skrevet

Jo, det gjør jeg. Vasker som oftes flaskee for hånd. Har 6 flasker for dagen og har ikek tid til å vaske etter hvert bruk, så alt må vaskes på kvelden.

Bruker samtidig Dr.Brown med endel ekstra deler som tar ekstra tid. Så må flaskene kokes, har ikke mikro, så må vente til vannet koker opp, forså å koke flasker og tilbehør, så må jeg koke opp vann, som skal nedkjøles litt, før jeg heller det over på flaskene, og har oppi litt malt i hver flaske før jeg setter dem i kjøleskapet. Dette tar for 1,5 time tilsammen. Slitsomt i grunnen!

Men, takk for svar ihvertfall :)

Noen andre som vet om jeg fortsatt trenger å koke ?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...