hedda_73 Skrevet 29. februar 2008 #1 Del Skrevet 29. februar 2008 Hei, er det plass til enda en her som venter en augustbaby?! Jeg har foreløpig termin 23. august, og dette blir barn nr. to for oss. Vi har en datter på 14 mnd (født i desember -06), og mannen min og jeg gleder oss stort til to tette. Er det andre her inne som ikke kommer til å få så stor aldersforskjell på barna når nr. to (eller tre eller fire) melder sin ankomst? Jeg gleder meg veldig over graviditeten, har gått og kjent på hvor fint dette er helt siden testen viste positivt ved juletider. Men det er spesielt bra nå som de tre første månedene (da jeg var vanvittig trøtt og kvalm) godt og vel er unnagjort... På mandag skal vi på ultralyd på Rikshospitalet, jeg har telt dager de siste ukene, og er veldig spent på å endelig få se den lille. Merker at jeg faktisk mer nå enn første gang jeg var gravid går og lurer på om det virkelig ER noen der inne. Jeg har absolutt fått mage allerede og synes jeg liksom har kjent noe noen ganger i det siste, men likevel er jeg utrolig spent på å få SE med mine egne øyne. Håper vi får beskjed om at alt er bra, og håper også at det er mulig å få vite kjønnet ) Dette ble langt, men sånn ble det når jeg ville si hei til dere alle - vi har en spennende tid foran oss! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137006927-ny-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snusketnr2 Skrevet 1. mars 2008 #2 Del Skrevet 1. mars 2008 Hei, og velkommen i klubben Jeg har termin 06. august, og har en datter fra før som fyller 3 år i august Ikke voldsomt tett, men tett nok føler jeg, hun har vært ganske aktiv hele tiden da Deilig at de første tre mnd er over ja, har ikke vært i noe særlig god form jeg heller, men nå er formen stadig stigende Blir spennende med ultralyd, vi skal 11.mars og håper også på å få vite kjønnet... Skikkelig nysjerrig .) Men så lenge alt er bra, så er det jo selvfølgelig det som er det viktigste ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137006927-ny-her/#findComment-137016255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hedda_73 Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 2. mars 2008 Takk! Kan tenke meg det føles tett likevel selv om det blir tre år mellom; tiden går virkelig veldig fort med små barn! Så gøy for datteren din, hun er jo i den alderen der dere kan prate om babyen i magen og hun faktisk kan se frem til å få en liten bror eller søster ) Ja! Ultralyd blir spennende! Det er som du sier viktigst å se at alt er som det skal, men jeg er også veldig nysgjerrig på om de kan se om det blir gutt elller jente. Jeg har fått ultralydtime temmelig tidlig ser jeg, sånn sett utifra termindatoen min. Jeg er selvfølgelig veldig glad for det, synes jeg har ventet lenge på ultralydtimen allerede, men håper bare ikke det er altfor tidlig i forhold til at de skal kunne se det de skal se? Dette har de vel tenkt på når de kalte meg inn, så regner med at de har kontroll på dette ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137006927-ny-her/#findComment-137020068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 3. mars 2008 #4 Del Skrevet 3. mars 2008 Hei og velkommen inn hit til oss Hedda_73.. Jeg har en datter som er født 13.november 2006, og har foreløpig termin 13.august.. Vi skal på UL på Ullevål 11.mars, og gleder oss selvsagt veldig til det. Har vært på 3 UL før den ordinære pga en del blødninger, og da jeg var 13+4 trodde legen som tok UL at det gjemmer seg en liten gutt i magen min.. Blir spennende å se om det var riktig observert! Jeg kunne strengt tatt se utovertissen selv, men man kan jo bli lurt så tidlig.. hi hi Lykke lykke til på UL, og kan jeg spørre hvor du bor? Vi skal ha treff for mammaer over 30 på Mecca ved Akerselva ikveld kl 1800, og for juli/august-mammaer på Fridays Aker Brygge på torsdag kl 18, eller var det 1830.. hmmmm, det står inne på BIM-treff iallefall.. Hey, du har vel allerede vært på UL du.. Fortell fortell!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137006927-ny-her/#findComment-137032049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hedda_73 Skrevet 4. mars 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 4. mars 2008 Takk for velkomsthilsen og informasjon, jeg er som kjent ganske ny her inne, så har ikke fått med meg at det er noe som heter "BIM-treff", men nå vet jeg det! Jeg leste det du skrev over først nå i kveld, 4. mars, og rakk derfor ikke treffet for oss over 30 på Mecca i går. Men kunne jo ha fått det til, jeg bor i Oslo. Vi er jo nesten i samme båt hva aldersforskjell på barna våre angår; datteren min er født i slutten av desember 2006. Tenk så mye glede barna vil få av hverandre etterhvert! Selv om det sikkert blir slitsomt det første året! Og ja, jeg var på UL i går, det var VELDIG fint å se den lille sprelle rundt der inne, det var skikkelig liv! Fantastisk å se ) I tillegg til at jeg hadde blitt satt opp ganske tidlig til ord. UL, det skal jo normalt skje ca rundt uke 18, og jeg var 15+4 i går, ble jeg satt ti dager tilbake, faktisk... Jeg er altså ikke 15 + 5 i dag sånn som jeg var så sikker på i og med at syklusene mine har vært helt regelmessige siden i fjor sommer. Jeg har dermed fått ny termin som er 4. september, og får vel være litt både her inne hos dere augustjenter og også hos septemberjentene da babyen jo kan komme i enten den ene eller andre måneden. Datteren min ble forresten født akkurat på termin, så er spent på om nestemann er såpass presis også... Men tilbake til UL - jordmor kunne i alle fall konstatere at alt ser ut til å være i orden med babyen. Ble glad og lettet for den beskjeden! Og hun sa hun var temmelig sikker på at det er jente! Men som med deg "Jeg er!", var jo dette en tidlig UL, så man kan ikke være helt sikker. Jeg ble satt opp til ny UL om en mnd, gjett om vi gleder oss! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137006927-ny-her/#findComment-137044664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja33 Skrevet 4. mars 2008 #6 Del Skrevet 4. mars 2008 Velkommen,jeg har to jenter fra før,en på snart 7 år,og en på 7 mnd snart,vi venter nr.3,1.august,skal på ul imorgen onsdag,er veldig spent på det,er ikke så opptatt av kjønn,viktigst om alt ser greit ut. Det blit to tette her,men jeg gleder meg over det,de får nok mye glede av hverandre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137006927-ny-her/#findComment-137044795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 4. mars 2008 #7 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg ble satt tilbake 16 eller 18 dager forrige gang.. De to siste ukene mine ble da LANGE.. Men snuppa kom hun akkurat når hun skulle.. Jeg er satt opp til riktig tid på UL, jeg skal være 18+1 etter de to tidlige UL jeg har hatt.. Ja vi er helt på nett med aldersforskjell på barna, og ja gjett om de kommer til å kose seg sammen. Slitsomt i begynnelsen tror jeg nok det blir, med en jente som nærmer seg trassalder, og i det hele tatt.. he he, men vi får ta det som en utfordring! Jeg var oktoberklubben forrige gang helt til UL, da ble jeg november, men jeg hang fortsatt inne på oktober jeg, da det var de jeg hadde truffet noen ganger allerede, OG jeg treffer dem faktisk enda! Jeg har satt igang et treff på fridays førstkommende torsdag kl 1800, det blir en HEL haug, der er termindatoer fra juni til september, og alder fra noen og tjue og opp til noen og tretti.. Etterhvert kommer det nok til å samle seg en hard kjerne på samme alder, som de jeg møtte på Mecca igår. Det var utrolig koselig! Sååå koselig med kanskje en jente til da, det er jo ekstremt praktisk.. he he Og en ny UL om en mnd, så fantastisk! HURRA for det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137006927-ny-her/#findComment-137045365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå