m@lle Skrevet 1. mars 2008 #26 Skrevet 1. mars 2008 Heisan. Mange fine råd her, men uansett ville jeg sjekka hunden med dyrlegen. Vi hadde ei boxertispe en gang som aldri ble stueren, trodde vi. Ble sjekka hos dyrlege, men de mente hun hadde urinveisinfeksjon noe som kan være vanlig med unge tisper. Men det ble aldri bra. Tisset når hun sov også hun da.... Til slutt bytta vi dyrlege og det ble funnet alvorlig nyresvikt, hun måtte avlives, 19 måneder gammel. Så sjekk om hunden er frisk først
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 1. mars 2008 #27 Skrevet 1. mars 2008 Hei! Ta deg en tur til dyrelegen. Hvis dere har store problemer med hunden, kan det kansje være en ide å kastrere han. Vi har en labrador hann som var i 100 hele tiden og fant ikke roen og likte dårlig å få bedskjeder. Han hørte ikke på oss, det ble kastrering og vi satte av 2-3 uker med stor fokus på oppdragelse. hver gang han gjorde noe, ble han irrettesett. etter disse uken hadde vi en helt annen hund, vi må selvfølgelig holde det vi har sagt nei til. Vi skrev en liste som vi ble sammen eninge om hva som vi ikke aksepterte. Det fungerte bra, men dere skal være klar over at den hunderasen dere har er en enmannshund. den vil lystre mye bedre en person enn hele familien. men de er veldig barnekjære. til slutt vil jeg si at han har nok kommet i unghund tiden (tenårene) og da virker det som alt de har lært er glemt. men med hard jobbing blir nok dere sjefen igjen. til slutt vil jeg nevne at vi fikk hunden vår omplassert av oppdretter og han var 10 mnd når han kom til oss. Han kunne ikke sitte og ikke gå i band, og gikk ute med tissen og var konstant kåt. Det er ikke litt tull en gang. Etter vi kastrerte han og han fikk noen mnd på seg og masse oppdragelse er han blitt verdens snilleste hund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå