mybabyboy Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Sønnen min på 8 mnd har nå i over 2 uker vært plaget med diare, først en uke med diare, så en uke med skikkelig hard avføring etterfulg av løs mage ca 30 min etterpå. Veit ikke hva jeg skal gjøre, føler jeg ikke blir tatt på alvor av lege eller hs. Fulgte selfølgelig rådene fra hs i to dager så det ble bra, begynnte med vanlig mat igjenn og da ble det diare igjenn. (eller vannete avføring rett og slett) Snakket så med legen som rådet meg til null mat men kun farris/eplemost og blåbærsaft en hel dag, gjorde dette og avføringen ble kjempehard så jeg negynnte med vanlig mat igjenn, men ikke 8 mnd grøt tok 4 mnd maisgrøt etter råd fra hs. Da var det pån igjenn med løs mage... Så på mandag var vi hos legen og han var skikkelig nedverdigende mot meg, forklarte meg att jeg måtte ha is i magen og bare gi han brus(ja brus) i 12-15 timer. Så gjorde jeg det og begynnte forsiktig på ,med mat igjenn. Først i dag har han fått alle måltider som vanlig, med mme vedsidenav til alle. Og hva skjer? jo han driter seg fullstendig ut med skikkelig vannete avføring 3 ganger i dag.. Hva i all verden ghjør jeg feil? Kan det være att han rett og slett ikke tåler mme eller melkeprodukter lenger? Har prøvd å gi han avkok fra havre, bygg og gulrøtter men han nekter. Ikke vi lhan ha moste gulrøtter heller. Det eneste han vil spise ( av det jeg har blitt rådet til av lege og hs) er most banan, sinlac, og blåbærsaft. Men vil jo ikke gi han for mye av blåbærsaft for da blir han jo fryktelig har i magen.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 hva med IDOFORM? Del kapslene og ha det i maten, råd fra farmasøyt! Mange barn som ikke tåler melkeprodukter. Hva med å holde babyen din unna melkeprodukter en uke for så å prøve igjen? Vet ikke om dette er noen tips, men jeg prøvde
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 eplejuice blandet med farris, biola er supert for både hard og løs mage (barn som ikke tåler melk kan også drikke det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå