Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har fått beskjed om at hvis far skal få sin lønn under hans permisjonen(6 uker), må jeg jobbe hvertfall 80%(i disse 6 ukene). Dette gjør jeg ikke( tilsvarer kanskje 50%, mulig litt mer) men sjefen min sender bekreftelse til nav om at jeg gjør det så han får sin lønn. For dette innebærer det at vi får 35 000kr istedet for 6000kr. Når jeg spurte på nav hva konsekvensene for det var trakk de bare på skuldrene og sa at det ville de ikke finne ut... Hva ville dere gjort? Fikk inntrykk av at dette var helt vanlig å gjøre?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Vi betaler så mye skatter og avgifter på alt mulig her i landet at det der hadde jeg også gjort!
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Ja jeg også, kjære vene, 30% skal liksom utgjøre 6000 og 35 000 for dere!! Får ikke mannen din 6 uker fordi du har jobbet under 50 %? Bra du har så ok sjef. Og ja dette tror jeg det er flere med samarbeidsvillige sjefer som gjør.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 Ja jeg har jobbet under 50% så hans uker ble overført til meg, derfor fører jeg de tilbake til han og drar dette lille trikset. Jeg skal gjøre det jeg kan for å få jobbet 80% men kommer muligens til å mangle noe da.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 Skattefusk?! Det er nå du kan "få igjen" for alle årene du har betalt skatt!!! Støtter deg fult og helt!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Oi det var overraskende svar, trodde mange ville slakte meg her jeg;) Takk, så koselig at flere forstår tankegangen min. Jeg mener jo ikke og svindle noen og jeg har ikke noe imot å betale skatt men jeg synes det er galskap at pappaen skal få utbetalt så lite (og egentlig ikke få pappaperm engang) fordi jeg ikke har jobbet 50%.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Jeg hadde nok gjort det samme. Jeg jobbet ikke før jeg fikk gullet,så hvis far skal ha pappaperm blir det uten lønn. Det klarer vi jo ikke. Så han kommer ikke til å ta noe pappaperm
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #8 Skrevet 1. mars 2008 hmmm, jeg må si meg litt uenig med resten her jeg da. det er jo juks. enkelt og greit. selvsagt er det 'lavt' utbytte samenlignet med mye annet skattefusk, men om alle hadde gjort det, så hadde jo konsekvensene blitt enorme.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #9 Skrevet 1. mars 2008 Må man jobbe 80 % når far har permisjon for at han skal få lønn?????????????? Det var jeg ikke klar over..jeg har bare jobbet 50 %, og knapt nok det....Hva vil skje da? Han har fått lønn, har han ikke rett på den egentlig? Nå ble jeg litt nervøs her
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #10 Skrevet 1. mars 2008 Nei skattefusk er det ikke, men trygdesvindel. Ellers hvis mannen din får penger av sin arbeidsgiver da snyter dere jo den arbeidsgiveren da:p
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #11 Skrevet 1. mars 2008 Det er ikke skattefusk, men trygdesvindel. Nå er det ikke sagt at jeg ikke forstår dere, men om alle skulle gjort det samme så ville jo dette få kjempekonsekvenser. OM dere blir tatt (dvs at din sjef blir tatt for å sende falsk bekreftelse) kan dette få ganske kjipe konsekvenser for både sjefen og dere.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #12 Skrevet 1. mars 2008 Altså nå skal jeg faktisk få til å jobbe 80% så da bryter vi ingen lover uansett. Men jeg hadde gjort det selv om jeg hadde jobbet 50% altså, men under det villle jeg meldt fra. Hilsen HI:)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #13 Skrevet 1. mars 2008 Til anonym 11.19: Hvis du har jobbet 50% og han får sine 6 uker automatisk trenger du ikke tenke på dette. Da får han sin lønn uansett:)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #14 Skrevet 1. mars 2008 Jo mer skattefusk, jo mer skatt blir det å betale:( Og kjipt viss man blir tatt. det er dyrt!!!!Jeg liker ikke når folk jukser for å få mine skattepenger
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #15 Skrevet 1. mars 2008 Hehe...er vel ikke akkurat sånn systemet fungerer anonym over her. For å sette ting litt i perspektiv synes jeg ikke det du gjør er noen ting i forhold til alle de som sitter rundt og later som de er syke her i landet og mottar trygt i hytt og pine. Jeg hadde nok gjort det samme selv.
aanonym Skrevet 1. mars 2008 #16 Skrevet 1. mars 2008 Du trenger da bare å ha jobbet 50% for at far skal få permisjon? Er skikkelig uenig med dere som sier at "nå skal man endelig får tilbake for all skatten man har etalt". Nei, det får man igjen når man har gratis helsestell under graviditet og fødsel, samt barn, når man får subsidierte barnehageplasser, når man kjører på offentlige veier, sender barna til offentlige skoler, kulturskoler osv, når man studerer gratis ved universiteter osv osv osv... Man kan ikke VELGE flere goder enn det som tilbys i samfunnet!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå