Gå til innhold

erfaring med øredropper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har bronkitt, og har vært til behandling med klacid siden mandag. Har vært feberfri et par dager nå.

I dag kom feberen igjen, og det viste seg at ørene var tydelig rød, og vi fikk resept på øredråper.

Nå er jeg så lei av sykdom, og det er så trist å se datteren min ha så vondt. Noen som har behandlet barn med øredråper? Hvor raskt kan jeg forvente bedring?

Fortsetter under...

Skrevet

dytter.. mente selvfølgelig ØREDRÅPER!

Skrevet

Vel i følge en legevenn av meg er det like effektivt som å danse naken rundt pasienten mens man spiller tamburin..... hehehe...

Men husker at vi fikk det selv når vi var små..

Hva er navnet på medisinen, så kan vi sjekke felleskatalogen....?

Skrevet

takk for svar ;)

Terra-Cortril polymyxin B, tror jeg... mannen min er på apoteket nå med resepten!

..og hvordan få i en 2-åring øredråper, kan jeg prøve å dryppe mens hun sover tror du?

Skrevet

bronkitt har jeg ingen erfaring med, men ørebetennelse har jeg litt for mye erfaring med, jenta min har hatt mye ørevondt i vinter. Himmelen åpenbarte seg for oss når vi fikk tips om å bruke ørelys. Lindret øreverket noe helt utrolig umiddelbart, og jenta mi sov hele natten. Ørelyset suger ut gørra som ligger å lager press, og det gjør ikke vondt å blli behandlet (måtte prøve selv og...)

Annonse

Skrevet

hmmmm.. får man dette på apoteket eller? reseptbelagt??

Skrevet

Indikasjoner: Preoperativt ved otitis media med perforasjon, sekresjon, granulasjoner. Postoperativt der en ønsker antibiotisk terapi samtidig som en vil dempe den betennelsesaktige reaksjon. Otitis chronica, otitis externa, neurodermatitter i øret.

Dosering: 2-4 dråper i ytre øregang 3 ganger daglig. Kontakt mellom tubeåpning og ev. utflod fra øret bør unngås. Suspensjonen rystes før bruk.

Kontraindikasjoner: Hypersensitivitet for en av komponentene i preparatet. Øreinfeksjoner forårsaket av virus eller sopp. Sprukket trommehinne.

Forsiktighetsregler: Overvekst av resistente mikroorganismer, spesielt candida og stafylokokker, kan forekomme. Forsiktighet med soling tilrådes under og noen dager etter avsluttet behandling pga. muligheten for økt fotosensibilitet. Bruk hos barn: Selv om det er lite trolig ved topikal bruk av lave doser, må en mulig risiko for systemisk effekt på tann- og skjelettutvikling tas i betraktning

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Det er med kortikosteroider påvist påvirkning av fosterutviklingen hos dyr. Relevansen til dette ved humant bruk er ikke klarlagt. Tetracykliner gitt systemisk til gravide kan inkorporeres i benvev hos foster og forårsake misdannelser (redusert skjelettdannelse og benvekst, samt irreversible tannskader). Nytte/risikovurdering bør foretas. Overgang i morsmelk: Går over i morsmelk ved systemisk bruk, men ev. overgang ved topikal bruk er ukjent. Nytte/risikovurdering bør foretas.

Bivirkninger: Allergiske reaksjoner kan forekomme, men er sjeldne. Maskering og spredning av infeksjoner. Overvekst av resistente bakterier eller sopp har forekommet ved bruk av kombinasjoner som inneholder steroider og antimikrobielle midler. Preparatet bør seponeres ved slike reaksjoner.

Egenskaper: Klassifisering: Gruppe I kortikosteroid (milde) og en kombinasjon av et bredspektrumantibiotikum mot grampositive og gramnegative mikroorganismer og et antibiotikum mot gramnegative mikroorganismer. Virkningsmekanisme: Antiinflammatorisk, kløestillende og antibakteriell virkning. Oksytetracyklin har hovedsakelig bakteriostatisk effekt, med inhibering av mikroorganismens proteinsyntese. Kryssresistens mellom tetracykliner er vanlig. Polymyxin B påvirker strukturen i bakteriemembranen og har baktericid effekt, utelukkende mot gramnegative bakterier (særlig effektivt mot Pseudomonas aeruginosa). Hydrokortison hemmer inflammatoriske prosesser relatert til allergi, infeksjon eller skade.

Oppbevaring og holdbarhet: Etter anbrudd: 28 dager.

Skrevet

Ørelys du mener? De kjøpes hos soneterapaut eller helsekost. Skeptisk? Det er en gammel indianer metode, er ikke skummelt i d et hele tatt. men var litt skeptisk første gang. Vi tar jenta opp etter at hun har sovnet, så må hun holdes helt rolig i ca 10 min på hvert øre. Det er den store utfordringen. Vår erfaring er at hun er hysterisk i 3-4 min på første øre, så blir hun helt rolig når trykket letter, på andre øret sover hun vanligvis hele veien. Men en må være to stykker for å få det til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...