Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Takk for svar på mitt innlegg om tenner osv..Bare lurte litt på hvordan du legger bedre til rette for sovingen? For vet at han er mye overtrøtt og det er ikke altfor mye rutine på sovingen så enig i at det KAN være et ledd i det at han er så urolig
bruse Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Hei! Det jeg gjorde var å først følge med på søvnen hennes noen dager. I 3-4 dager var jeg ekstra observant og prøvde så godt jeg kunne å legge henne når hun så trøtt ut og lot henne sove som hun ville. Dette var dager da det skjedde lite sånn at hun ikke ble veldig forstyrret. Jeg noterte ned når og hvor mye hun sov. Samtidig begynte vi å legge henne mellom 7 og 9 på kvelden (tidligere hadde vi lagt hun samtidig med oss, dvs rundt 11). Jeg så et mønster som var at hun sov ca 11-12 timer på natten (inkl to amminger), deretter var hun våken ca 1-2 t på morgenen før hun sov ca en time igjen. Så var hun våken et par timer, så var det 2-3 t soving i vogna, et par timer våken, og så en ettermiddagslur på ca 1 t. Det var ikke akkurat sånn hver dag altså, men jeg følte at jeg fikk et inntrykk av hvor mye søvn som var naturlig for henne. Deretter prøvde jeg å bevisst gi henne denne rytmen som jeg følte var naturlig for henne. Det vil f.eks si at når hun hadde vært våken ca 1 t på morgenen og jeg så at hun begynte å bli litt sutrete la jeg henne. Det samme på ettermiddagen. Tidligere hadde vi holdt henne oppe så lenge hun virket fornøyd, og viss vi f.eks hadde besøk koste hun seg i diverse fang. Men nå ble jeg bevisst på å legge henne i senga (eller en plass det ikke var for mye lys og støy). Samtidig begynte vi altså å legge henne i 7-8 tida. Dette hørtes kanskje litt omstendelig ut, men egentlig handla det bare om å følge med og legge babyen til å sove med jevne mellomrom.. Lykke til i alle fall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå