Gå til innhold

Redd for å "miste" igjen......

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 dager før IKM hadde jeg så mye murringer i magen og ømme, litt vonde pupper. Jeg måtte bare teste for jeg hadde egentlig lyst på et glass vin.... Det var svakt positivt.....og jeg testet igjen i går morrest, svakt positivt igjen........

Nå er jeg så redd og sikker på at puppene er mindre vonde og alt er så dumt.

Vet noen hvor stor sjangsen er for at dette kan gå bra? Når jeg testet så tidlig? Mistet i uke 5+6 forrige gang i august....

Men er positivt overrasket over at testen var pos., da har vi jo heldigvis klart å befrukte et egg (el og eggledere er vel ok da??). Jeg er jo selvsagt glad for det!

Snufs, jeg er redd og føler meg psykisk ustabil!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OOOOOOOOOI Marihøna, så spennende!!!!!

Sjansen er STOR for at det kan gå bra. Jeg hoppet i sofaen da jeg gikk inn på formumet her for første gang på noen dager og så innlegget ditt.

Husk at de fleste SA-er oppstår på grunn av feil på fosteranlegget ellet embryoet, og det har ingenting å si for om det går bra eller ikke neste gang.

Det å teste positivt tidlig er visstnok med på å øke sjansen for at det går bra. Da jeg hadde en kjemisk her i oktober fikk jeg KUN en svak positiv på IKM-dagen, bare negative både før og etter. Så siden testen fremdeles er positiv synes jeg du skal holde hodet kaldt og tørre å håpe på at alt går riktig vei.

Du er vel ikke over ikm enda engang, er du?? Mener liksom å huske at det var på søndag? Eller husker jeg feil? Da er det ikke så rart at testene ikke er så sterke.

Oppdater oss da, med en gang du tester mer eller hva du gjør!? Såååå morro, jeg er veldig glad på dine vegne nå. Håper det er smittsomt med graviditet på dette forumet!!

Hvordan er symptomene dine i dag da?

Skrevet

Og nei, befruktning ville jo ikke funnet sted om egglederne dine var tette. Det er jo komplett umulig.

Skrevet

Håper du er gravid!!

Jeg fikk svak positiv test fem dager før IKM forrige pp, hadde også svak positiv fire og tre dager før..den ble ikke sterkere. to dager før var den enda svakere og dagen før ikm var den negativ. TR kom 3 dager over ikm, og mensen var litt klumpete, så dette var nok en kjemisk graviditet..Jeg har også fått veldig svak test 5 dager før ikm når jeg har vært gravid på ordentlig, men da har jeg ikke vært så opphengt i denne testingen, så da har jeg ikke testet noe mer..Så det er umulig å si om det er en kjemisk eller ikke. Krysser fingrene for deg og håper at spiren klorer seg fast!!!

Skrevet

Takk for svar, snille jenter!

Her er fortsettelsen. IKM i dag. Ingen tr.

I går tidlig måtte jeg teste for jeg måtte på en jobbfest. Det var litt sterkere positiv. Helt utrolig!! Jeg har fortsatt ømme bryst og masse murringer i magen. Er hele tiden redd for at det er menssmerter, for det er jo så og si helt likt. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro, men tør ikke håpe på noe enda. Hver gang jeg går på do har jeg puls på 200 for at det skal være tegn til tr.

Merker at det er veldig bra å ha det travelt for jeg kunne gått under av bekymring............ Men jeg er fortsatt veldig glad for at vi klarte å befrukte et egg igjen.....mistet i uke 5+6 forrige gang.......

Skrevet

Jippiiiiiiii:-) Gratulerer så mye til deg!! Så lenge du får sterkere test så tror jeg du kan slappe av på at det er en kjemisk graviditet ihvertfall!! Min erfaring var veldig svake tester som ikke ble sterkere, og det tror jeg er det vanlige med tanke på kjemisk!! Det går nok kjempefint denne gangen skal du se, er nok ikke store sjansene for at du opplever sa en gang til:-)

Kos deg med spiren:-)

Skrevet

på at det IKKE er en kjemisk graviditet, skulle det stå;-) men det skjønte du nok, hehe.

Skrevet

Gratulerer så mye!!!! Dette er SÅ gode nyheter! Krysser jo fingre som bare deg for deg, men det høres jo ut som om du kanskje ikke trenger så mye fingerkryssing, at dette årner seg helt som det skal, helt av seg selv?

Nå er det jo bare å vente på å få vite om det er en liten gutt eller en liten jente der inne....hihi.

Skriv igjen når du er litt mindre travel da, vi hungrer etter detaljene her inne vet du!

Har du forresten ømmere bryster enn du pleier før mens?

Er selv 9 dpo i dag, ingen tegn til at noe uvanlig er i ferd med å skje dessverre. Alt normalt, ingen murringer eller noe noe sted - men håpet er jo der da.

Gleder oss til å høre mer fra deg snart, Marihøna.

Skrevet

Jeg har enda ikke sett tanta, idag er det 4+2, så det er så latterlig tidlig, og jeg går på do sikkert 10 ganger om dagen, hver gang jeg kjenner noe som helst og tror det er tanta.

Fikk ømme bryst og mye murringer nederst i magen flere dager før IKM, altså for 5-6 dager siden. Jeg har veldig mye murringer og stikking nederst i magen og jeg er helt oppblåst i magen, kan nesten ikke ha bukse på..... men så går det over i noen timer.

Brystvortene er ubeskrivelig følsomme, smertefulle.

Jeg krysser fingre og tær og alt, men tillater meg ikke å håpe på noe, må forbi uke 6 for å komme over datoen for forrige gang. Jeg er så takknemlig for at vi har befrukta nå 1 mnd før terminen for SA ville vært.

Lurer på om de til tider kraftige murringene betyr at det kommer til å bli sa denne gangen også........sukk. Takk for støtten, det betyr mye!

Skrevet

Juhu! Du er jo såååååå gravid!

1. Puppene er blitt krigssone

2. Bekymringene vokser en over hodet (hønemamma alt jo!)

3. Murringer i magen, babyen har bare invitert til en runde thaiboksing, utrolig hva de får til så tidlig! (Neida, men du vet jo så godt som oss andre at dette med mensmurringer er veldig vanlig for nygravide, det er jo overhodet ikke et negativt tegn men et positivt!)

4. Du skal bli MAMMA!!! Hurra! Jeg tror du har grunn til å håpe nå :)

Jeg er virkelig glad på dine vegne altså, hadde du vært min kollega eller nabo hadde jeg kanskje blitt litt furten, men jentene her inne på slitere fortjener så masse å oppleve dette. Det gir forresten meg litt inspirasjon også.

Skrevet

Hei Marihøna:-)

Da jeg var gravid med sønnen min så hadde jeg veeldig sterke mensmurringer rundt IKM. Faktisk så sterke at jeg nektet å ta graviditetstest for jeg var 110 % sikker på at tanta kom, det var helt like murringer som ved mensen..Jeg hadde kjøpt inn øl og skulle riktig kose meg på fest samme kveld. Mannen min maste på meg om å ta gravitesten jeg hadde liggende.. Etterhvert så gikk jeg med på det og krysset lyste knallblått mot meg!! Resultatet er en nydelig liten fyr på 2,5 år:-) Ble alkoholfri kveld for meg den kvelden, og dagen etter satt kvalmen inn for fullt..

Lykke til med svangerskapet!!

Skrevet

Tusen takk for oppmuntringer!

Var i selskap idag og traff ei "bitch" som maste og maste om ikke jeg skulle ha barn!!!! Og jeg prøvde å ro samtalen over på noe annet (det var 5 småbarnsforeldre og 10 barn rundt bordet), men hun ga seg ikke. Jeg var så glad for at det faktisk var pos. test i livet mitt, ellers hadde jeg nok bare måttet gå derfra.....helt utrolig hvor dumme noen er!!!!!!!!!!!

Jeg krysser fingrene og vel så det, og er veldig bekymret for at jeg tror jeg har blærekatarr og soppinfeksjon hele tiden. Føler meg litt rotten for at jeg ikke klarer å tro at dette skal gå bra........

Jeg holder meg her på slitere inntil videre........for dere er så greie!

Skrevet

Ja, det er ganske imponerende hva noen klarer å lire av seg..slår det dem virkelig ikke at noen sliter med å bli gravid?? Jeg hadde senabort i august, så alle visste om graviditeten min..nå lurer jo folk fælt på hvorfor jeg ikke er blitt gravid igjen..spør meg om vi har tenkt å ha flere, eller om vi "kuler`n" litt osv..Jeeez..Jeg har bare begynt å svare dumme ting tilbake, som at jeg har tatt skrekken osv (i en litt spøkefull tone);-) Dumme folk..

Skrevet

Er det mulig!!! Helt utrolig så dumme folk kan være, hvis de vet hva dere har gått gjennom! Jeg blir helt svett!

En god venninne av meg mistet 3 ganger på rad og ble endelig gravid samtidig som mannen fikk alvorlig sykdom (og kan ikke få barn selv!!!).

En felles venninne syns hun hadde kjøpt vogn litt tidlig (i uke 28), men sa i neste setning at "jo jo, men hvis det ikke går bra kan dere jo bare lage en ny baby"

Jeg trodde ikke mine egne ører..........

Jeg må faktisk le når jeg tenker på det, for det var så absurd...

Om en "sliter" ble gravid hver gang noen fikk en dum kommentar kunne vi lagt ned hele forumet.

God helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...