Gå til innhold

Erfaring med svangerskapsdiabetes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkrat fått påvist svangerskapsdiabetes og skal i første omgang regulere det med kosten. Noen som vil fortelle hvordan de opplevde det?

Lagde dere en diett?

Hvordan opplevde dere følelsesmessig å få diagnosen?

Fikk dere kommentarer fra andre?

Alle erfaringer mottas med stor takk!!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes på fredag, og begynte å grine. Det har vært min største skrekk. Både med tanke på ungen, jeg ville så gjerne være en "perfekt" vert for babyen, men der gikk den drømmen ad undas.

Jeg følte også et veldig nederlag pga jeg har vært veldig bevisst under hele svangerskapet på å ikke spise mye sukker og mosjonere hver dag. Fra nyttår og frem til nå har jeg vært på sirkeltrening 30 4 dager i uken og selvfølgelig gått tur hver dag. har lagt på meg 1 kg totalt. veier nå 102, noe som er ALT FOR MYE... men slankingen får jeg vente meg til babyen er ute.

har blitt henvist til sykehuset nå, og venter på brev til første time. Går ut i fra at det blir ekstra oppfølging på babyen og kostregulering for meg.

ang. kommentarer fra andre så har jeg valgt å ikke si det til noen, jeg syns rett og slett at det er pinlig!! bare samboeren min som vet det. Han er veldig støttende, og snill.

lykke til videre!!

dette går bra, vi er i trygge hender nå som vi får ekstra oppfølging.

Skrevet

HI her..

Var veldig redd for å få det jeg også pga er overvektig, men var liksom ikke helt forberedt på det heller.. Men nå syns jeg at særlig måten jeg ble fortalt det på var ganske drøy... Satt i gangen på sykehuset og ventet på svar mens det gikk en dame forbi og sa: vi må snakke med deg, du har for høye verdier! ...og så gikk hun videre! Dette skjedde 2-3 ganger (husker ikke helt for jeg hadde det helt forferdelig da og satt og prøvde å holde tårene tilbake).

De målingene som jeg har gjort hjemme har vært veldig fine (stort sett mellom 4,5-6), så nå tar jeg det hele med litt større ro.

Ikke noe kjekt å tenke på at jeg eller kroppen min kan skade bebisen.

Har sagt det til de nærmeste pga både mor og svigermor jobber innen helsevesenet og nok lukter lunten... Ellers har jeg ikke tenkt å gjøre det til noe tema. Gidder ikke at folk skal se bebreidende på meg og kommentere vekten (er 95 nå, lagt på meg 5 kg er 23 uker), selv om jeg kjenner en som veide 50 som fikk det samme.

Kjekt du ville dele din erfaring og syn på det. Godt å vite at vi er flere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...