Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kan noen hjelpe meg med valg av bæresjal? Jeg har en liten gutt på tre måneder. Jeg har prøvd vanlig bæresele, men jeg føler den ikke sitter ordentlig på meg (for stor) og at babyen ikke kommer ordentlig inntil meg. Kort sagt er det ikke noe særlig for min slitne rygg. Jeg tenkte å prøve bæresjal, men er usikker på hvilken type som vil passe meg best. Jeg bor i Italia hvor man ikke finner det i butikkene, så jeg må kjøpe over nett. Har noen noen gode tips? Bæresjal vevd eller elastisk, eller hva med ringslynge eller lommeslynge? Hva er enklest å bruke og hva er best for ryggen og selvsagt for barnet. Hvordan er det å amme med eventuelt?

Setter stor pris på svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synest MeiTai er veldig god. Les på www.tettinntil.no, der kan du lese om både MeiTai og andre bæresjal. Så kan du se hvordan de knytes, og da se hva du tror passer deg. :o)

Skrevet

Ok. takk! Fint aa hòre om andre som har erfaring med det...

Skrevet

bæreslen er veldig fin.

den har jeg vært velig fornøyd med.

Skrevet

Dersom du har problemer med vondt/sliten i ryggen så vil eg absolutt anbefale vevd sjal. En av fordelene med sjal er at du har flere knutemuligheter enn med meitai, og det er derfor lettere å finne en måte å knyte på som passer for deg. Eg har selv problemer med at eg får fort vondt i skuldrene, og har funnet en måte å knyte på med sjal som gjør at eg kan bære i timesvis uten å få vondt.

Fordelen med vevd sjal framfor elastisk, er at elastisk sjal ikke kan brukes så lenge før det begynner å sige/bli tungt når ungen blir større. Siden ditt barn allerede er 3 mnd ville eg bare kjøpt vevd sjal med en gang. Elastiske sjal er mykere og passer fint til nyfødte, men de eg har snakket med som har prøvd det sier at de byttet til vevd da ungen var ca 5 mnd.

Ta en kikk inne på tettinntil.no, der får du mer info om ulike typer sjal, meitai osv, instruksjoner på hvordan du knyter, forum og linker til alle nettbutikker.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for tips. Han er naa ca 3,5 mnd og er ganske saa stor for alderen. Bruker str 6 mnd i klaer hvertfall. Saa kanskje best med vevd sjal, da... Men er det vanskelig aa knyte? Noen som anbefaler ringslynge?

Skrevet

Jeg har prøvd ringslynge, men fikk aldri helt teken på det.

Kunne bære en god stund da tvillingene var mindre (bar en om gangen), men nå orker jeg ikke mer enn 15-20 min om gangen.

De som virkelig får det til synes det er veldig greit.

Har sett amming i ringslynge, og det så veldig greit ut. Blir skjermet, og barnet får mat uten at det blir noe bry for mor :)

Vevd sjal tar et par knytinger å lære seg. Men hvis du gjør det noen ganger med en dukke eller en bamse før du prøver med barnet, så lærer du etterhvert :)

Lykke til :)

Skrevet

Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg bæresele på nettet. Er kjempefornøyd. Hadde som kriterie at den skulle være veldig enkel å ta på, samt at barnet skulle ligge riktig og inntil kroppen. Sjekk ut denne adressen:

closebabycarrier.com

Jeg synes denne selen er topp!

Skrevet

Jeg er godt fornøyd med min Ergo bæresele. Den er formsydd og har et bredt og godt hoftebelte (omtrent som på en ordentlig tursekk), og jeg kan bære både foran og bak (og på hoften, visstnok, men det har jeg ikke prøvd). Ryggbæring er helt suverent hjemme når mini er lei og survete. Da kan jeg rydde, ta oppvasken, lage mat osv uten at hun er i veien eller i faresonen (varmt vann fra oppvasken, f.eks). Og hun er ganske tålmodig bak der, selv om hun helst vil at jeg skal bevege meg, ikke stå rolig å vaske opp lenge :-)

Jeg blir ikke sliten av å bære med Ergo, mens jeg blir veldig sliten med BabyBjörn bæresele. Datteren min er også veldig stor, så hun er strengt tatt for tung for BB allerede (5 mnd).

Beco er en tilsvarende sele, mer info på tettinntil.no.Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...