Gå til innhold

amming:vektoppgang og div andre spm!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en sak her:)

jeg la på meg 17 kg i svangerskapet, og har gått ned alt + 3 kg til. Virker som ammingen har krevd en del energi!

Men det jeg lurer på er om en går opp i vekt når ma slutter å amme?

Og blir puppene mindre? Jeg er en 75 D nå, og skulle gjerne vært mindre=) 75 C til vanlig...

Snupp er snart 5 mnd og jeg har lyst å slutte å amme/kutte ned på ammingen i juni... Hvordan går jeg fram? Og er det ok så tidlig? Har hørt om at en må til lege for resept for å få fjernet den siste melka?

Takker til de som svarer:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la på meg 20 kg under svangerskapet. gikk ned nesten alt (0,5 kg igjen) ganske fort.men da jeg sluttet å amme gikk jeg opp igjen 3 kg ganske fort ja. har gått ned igjen 1 kg nå. men det er mye vanskeligere å gå ned nå enn da jeg ammet.

Puppene gikk tilbake til sånn de var før graviditeten hos meg hvertfall. desverre her i gården...hehe

Jeg sluttet å amme da mini var 4-5 mnd. Da ville han ikke ha pupp på dagtid lengre, jeg pumpet meg når jeg fikk spreng og så ammet jeg 1-2 ganger om natten. Etter hvert fikk jeg mindre og mindre melk og hadde ikke lenger nok om natten til ham.og så fikk jeg ikke spreng lengre heller.. så du trenger ikke resept på noe, det dabber av av seg seg etterhvert som du ammer mindre.

Skrevet

takker=))

Skrevet

Jeg er av dem som har kjempelav forbrenning når jeg ammer, kroppen niholder på alle kaloriene, så jeg har ikke gått ned i ammeperioden. Men så fort jeg har sluttet å amme har kiloene fra svangerskapet forsvunnet... Der er nok vi to forskjellige.

Puppene mine har aldri blitt like små igjen som de var før jeg fikk barn. Var 75b før, men etter barna har jeg blitt 75c. Er enda større i ammeperioden.

Melka blir borte etterhvert som du trapper ned, bare de som har melkespreng etter f.eks dødfødsel som får tabletter for å stoppe produksjonen (masse bivirkninger på de tablettene)

Skrevet

ammingen har ingen effekt på meg...jeg veier mer nå enn når jeg var høygravid. jeg begynnte på mini pille... de sluttet jeg med.. jeg har ikke veid meg siden.. tør ikke hehe

Skrevet

okay=)

tydeliglitt forskjellig der fra person til person...

vil gjerne høre fra andre om de har noen erfaringer<=)

Skrevet

Hei!

jeg la på meg 16.5 kg

raste ned 10+ kg så og si med en gang.

Slitt litt med resten, dvs jeg har ikke gjort så mye for å få det bort da. skal begynne å trene nå (6mnd:) Har ca 4 kg igjen til match vekta.

Hatt mye melk og spreng, og fullammet til ca 5,5 mnd. Men nå når vi har begynt med grøt og middag, har får jeg nesten ikke spreng så lenge jeg ammer noen ganger i døgnet. Så tror melken går raskt ned jo mer faste matmåltider.

Men, lurer på om jeg har gått opp litt nå når jeg ammer mindre. så det blir bra å begynne med trening igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...