Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Hei. Jeg er usikker på en ting som jeg har spurt jordmor om, men ikke fått noe gått svar på. Har fått ultralyd termin til 20. mars. I følge den terminen ble barnet laget ca 26. juni. Jeg hadde 1. dag av siste mens 2. juni. Jeg og min samboer hadde samleie vet jeg den 15. juni. Den 16. reiste han bort en uke, og den 25. reiste jeg bort i 1 uke. Da vi fikk forige mann hadde jeg eggløsning etter 11 dager, og det stemte godt med hans termin, og når han kom. Tok hjemme testen den 4. juli. Den var da positiv. Men da skal jeg i følge jordmora bare ha vært litt over 1 uke på veg gravid? I hjemmetestene står det at den ikke viser resultat så tidlig. Så skjønner lite jeg. Jordmødrene sier at en ultralyd kunn kan vise et par dager feil. Men jeg får ikke denne terminen til å passe i det hele tatt. Den burde vært ca 9. mars. Det er stor forskjell. Nå skal det sies at ungen kommer da hun er klar, så det er jo ikke så farlig. Men synes det er litt forvirrende... Mulig dette ble et innviklet innlegg. Men har dere noe erfaring?
Wendela Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Skjønner det ikke jeg heller, for jeg var i samme situasjon. Fikk UL termin to uker etter min ganske sikre mens termin. Derfor skjønner ikke jeg heller hvorfor jeg fikk positivt på testen når jeg gjorde. Og var derfor veldig stresset da jeg gikk 17 dager over UL termin før babyen kom til verden.. Begynner å lure litt på hvor sikkert det er med ultralyd - utregningene. For det er jo bare en estimering i forhold til sånn ca hvor star babyen er, eller hvor utviklet den er, og babyer kan ve lutvikle seg i ulikt tempo de som alt annet??
marianne:) Skrevet 1. mars 2008 #3 Skrevet 1. mars 2008 På begge barna mine har ul terminen vært 9-10 dager etter den utregnede terminen. og den terminen som har stemt er faktisk den utregnede. Begge terminene er ca, egentilg kan man jo ikke si sikkert når den lille krabaten har tenkt seg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå