Gå til innhold

Lege/jordmor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er i uke 21 nå og har bare gått til fastleger til nå.

Første legen jeg kom til var håpløs!! Har egentlig en ung kvinnelig fastlege, men hun var ute i permisjon. Dermed hadde det intelligente legesenteret her jeg bor, fått tak i en gammel mann som vikar! Har du hørt så merkelig! Greit nok at han må ha vært godt over 60 år gammel, men han hadde virkelig holdninger som en gammel mann også.

Jeg har mistet i uke 10 for 3 år siden og var litt bekymret da jeg var hos ham første og siste gang da jeg var i uke 6. Vet dere hva han presterte å råde meg til dersom jeg var engstelig for å skulle abortere?!?!? Jo vi kunne avstå fra å ha sex de første 3 månedene!!!!!!!! Jeg følger jo med på nettsider og INGEN sier at det er noe man kan gjøre for å unngå abort. Dersom det skjer er det sansynligvis noe galt med fosteret og kroppen ordner det selv. Jeg trodde nesten han tullet, for det er da opplest og vedtatt at sex aldri har skadet noen i svangerskapet. Så jeg lurte på om han mente akkurat den uken i syklusen hvor jeg vanligvis ventet menstruasjon. Men nei da, han mente konsekvent avholdenhet i 3 måneder! Oldis som ikke henger med alstå! Jeg var så sint og fofvirret da jeg kom i bilen etter legetimen. Ringte ei venninne som venter barn nummer 2 og hun holdt på å eksplodere over flere av de tingene legen hadde klart å lire av seg i løpet av de minuttene jeg var inne hos ham. Sykt!!! Da var det bare å få byttet fastlege og legekontor. Dette var bare alt for useriøst!!! Så nå går jeg hos en yngre mannlig lege som er helt ok. Verken mer eller mindre. Men de er jo menn og skjønner vel ikke helt svangerskap som en kvinnelig lege. Men for all del han holder seg hvertfall til fakta når jeg spør om råd.

I mars skal jeg for første gang til jordmor i min kommune. Ble anbefalt av venninner å gå litt til lege og litt til jordmor. Etterhvert går man til den man trives best hos. Samtidig sa venninnene mine at man ble satt i kontakt med andre gravide i en slags barselgruppe hos jordmor. Det kan jo være koselig å bli kjent med andre i samme situasjon. Og ja jeg gleder meg til å komme til ei dame som helt naturlig har et annet forhold til svangerskap enn en mannlig lege.

Jeg bor Ikke i Oslo, så jeg har desverre ingen lege/jordmor å anbefale i ditt område.

Lykke til i jakten på en lege eller jordmor som forstår deg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137003585-legejordmor/#findComment-137012288
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...