Gå til innhold

Hvor ofte og lenge sover de på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn rundt 5 måneder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

varierer her...alt fra 3-4 dupper, og de varer fra 30 min til 2 timer...oftes rundt en time hver gang, 3 dager om dagen..mini sover fra 19.30 til 6.30, med mat hver 3. time

din da?

Skrevet

Jeg prøver å få til mer faste rutiner på dagen, men han vil liksom ikke... Legger seg i 20-21-tiden og våkner kl 07.30, spiser kl 3 og 6. Mener å huske at vi hadde to faste hviler på dagtid med forrige...

Skrevet

snuppa på 4 mnd har 4 * 30min, har hatt det en mnds tid el to.

Skrevet

Og jeg trodde at snuppa her sov så lite om dagen, men det er jo tydeligvis det som er det vanlige. Hun blir 5 mnd neste fredag, og sover 3 ganger 45 min , av og til 30 min. Synes det er litt lite, kunne godt ha en lengre lur på 1,5 time, for eks, slik at mamma kunne slappet av litt. Legger seg for natten ca 21, og sover da til 07 ca. Av og til spiser om natten, av og til ikke.

Skrevet

Mini her er 6 mnd og sover 3 ganger på dagen, ca 4-5 timer om dagen.

Første ca 1 time, neste 2-3 og den siste ca 1

Skrevet

Da han var 5 mnd sov han 3-4 lurer for dagen. tilsammen 3-4 timer. nå sover han 2-3 ganger og ca.3 timer tilsammen.er 6 mnd nå.

Skrevet

Snart 5 mndr. Sover 3 -4 timer i strekk på formiddagen og i underkant av en time i 16 - 17 tida. ca 4 -5 timer tilsammen. Natt mellom ca 19 - 1930 -07. Ammes 2 - 3 ganger på natt.

Skrevet

Det med søvn er veldig forskjellig fra barn til barn. Min gutt har aldri sovet så mye. Fra han var født til han var rundt 6 mnd sov han kun 6-8 timer i døgnet. Han sover ca 30 min fordelt på 2 lurer nå (10 mnd da), men da han var rundt 5-6 mnd sov han 3 lurer på 30 min. Nå sover han mellom 10-12 timer i døgnet.

Skrevet

(Gutten min sover også lite. Han var nede i 8-9t/døgnet i 4mnds alder, men da hadde han det absolutt ikke bra! Han gråt av trøtthet nesten hele tiden når han var våken, men det var ikke mulig å få han til å sove mer.. Det ble til at han fikk behandling med vallergan. Nå sover han 11-13t i døgnet og er snart 8mnd, og passe uthvilt på det!)

På dagtid sover han vanligvis 2x30min. Det funker ok. På en gjennomsnittlig og god natt sover han 19-6/6.30.

Skrevet

snupp har hatt søvnprobloblem fra dag 1! og jeg har vært OVERBEVIST om at det har vært noe som har plaget han... har ikke fått gehør hverken tillege eller HS. De mente jeg bare skulle la han gråte! Han var nede i 8 timers søvn helt fram til for 3 dager siden! (han er snart 5 mnd)

Dro til en naturterapaut og han fant ut at ahn hadde låsning i ryggen. Han fikk løsnet den opp, og vi har en NY UNGE! Han har alltid vært blid og fornøyd, men ikke sovet... har vært oppe med han 2-3 ganger i timen!

Men de siste 3 dagene: har jeg lagt han 19 og han har sovet til 0730!!!!! (selvsagt fått pupp og våknet noen ganger og sånn,men IKKE halvparten så ille som det har vært)

I dag våknet jeg og var for en gang skyld UTHVILT! Må også nevne at han har sovet 2 lurer på 1-2 timer noe han ALDRI har gjort før (kun 5-10 min)...

Ville bare skrive dette for vet det også er andre som plages med babyer som ikke vil sove... STOL PÅ DERE SELV OG MAGEFØLELSEN! Og finn først ut om det er noe som plager babyen før dere gjør noe drastisk som skrikekurer e.l. (jeg er helt imot da)

Lykke til=) hilsen en OPPLAGT (",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...