Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Må jo bli fryktelig fryktelig kostbart om fødselen trekker ut i mange mange timer! Vi skal føde på SiV (Tbg) og der koster det jo skjorta bare for en times tid. Er det evt andre steder man kan parkere?
♥0sis0 og gullet♥ Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 Man kan ikke få parkeringskort der altså? I Skien kan man stå gratis i tre timer. Men trenger man være der lenger- som man trenger ved fødsel- kan man få parkeringskort i resepsjonen på sykehuset (på det står det hvor lenge man kan stå, eks 01.03- 06.03).
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Lurer på dette også!! Skal føde på SUS i Stavanger!!
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 På SUS mener jeg det er en makspris pr døgn. Men det er jo en stor begivenhet å føde, så om det koster noen hundrelapper i parkering, er det vel bare en brøkdel av hva man ellers bruker av penger i forbindelse med det å få barn.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #5 Skrevet 29. februar 2008 På ahus er det også maxpris pr. døgn. En drøy hundrelapp, tror jeg. Billigere enn å ta drosje, hvertfall for oss. Men det er jo en mulighet om man vil slippe å tenke på den bilen... På ahus er jo også parkeringshuset laaaangt unna. Men sist gikk det fint, vi parkerte på korttidsplass, og så flyttet mannen bilen (og hentet bagen, vi hadde blitt sendt hjem et par ganger før, så den var ikke med opp) mens jeg fikk klyx. Det var visst ganske vanlig.
To tette og ei badehette ;) Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 I Kristiansand så betaler man kun for 3 timer og resten er gratis. Uansett.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 29. februar 2008 #7 Skrevet 29. februar 2008 På Lillehammer fikk vi parkeringskort da vi fikk førstemann, kan enn ikke det der du skal føde da?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 På Haukeland blir man loppet!! Tror det koster 180 kr døgnet... Sinnsykt dyrt, og det finnes ikke noen andre plasser man kan stå da det er soneparkering i området rundt Kvinneklinikken... Men det kan jo hende man får parkeringskort... Hmm må huske å spørre om det..
Beama Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 På Haukeland i Bergen er det dyrt! ikke noe parkeringskort å få heller. Når jeg fødte siste så brukte vi nesten 1000 kr på parkering... vi var der i 4 dager=(
Fullrulle86 Skrevet 29. februar 2008 #10 Skrevet 29. februar 2008 de som har nermeste pårørende innlakt (altså din mann) får parkeringskort i resepsjonen uansett sykehus! selvsakt får en stå gratis når en skal føde..
Mammaen til Turid Skrevet 29. februar 2008 #11 Skrevet 29. februar 2008 ...er så glad min samboer jobber på sykehuset.. om ikke ansatt der nå, så kjenner han ihvertfall dem som skriver evt. bøter.. *flire* trodde man fikk sånn parkeringslapp dersom man var lenge på sykehuset.. mener mine foreldre fikk det da min søster var innlagt..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 29. februar 2008 #12 Skrevet 29. februar 2008 De aller fleste sykehus har dårlige ordninger med parkering. Da vi fikk vår første i Haugesund fikk vi en parkeringslapp som vi kunne bruke til fødselen var over. Etter det måtte vi betale. 10 kr timen! Vi har ikke turt å regne sammen hvor mye vi brukte på parkering, vi måtte være noen dager ekstra på sykehuset også.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 Noen som vet hvordan det er på sykehuset i Fredrikstad?
vårblomst08 -Pelle kom 16/4- Skrevet 29. februar 2008 #14 Skrevet 29. februar 2008 Hei Babygirl83! I følge nettsidene til Sørlandet Sykehus Kristiansand, betaler man 12 pr time, og 60 pr.døgn. Det er jo ikke kjempedyrt, men ville bare informere deg. Kan det være at du har sett det skiltet på kortidsparkeringen, hvor det står at du maks kan parkere der i 3 (el 4) timer? Men kanskje er det spesielle regler for oss fødende som ikke jeg har fått med meg?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #15 Skrevet 29. februar 2008 Parkering under fødsel har jeg faktisk ikke tenkt på. Ja, det koster ca 170 kr per døgn på Haukeland, men tror ikke det er det jeg henger meg opp i akkurat i en slik situasjon. Man står jo ikke der hele tiden heller da. Mannen blir jo ikke på sykehuset hele tiden etter fødselen. Eller man kan få noen til å hente bilen? Så slipper det å bli så dyrt.................
Mamman*til*Lukas Skrevet 29. februar 2008 #16 Skrevet 29. februar 2008 Man kan jo også ta taxi, eller få noen til å kjøre seg dit og sette dere av. Så slipper dere å betale noe som helst for parkering!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #17 Skrevet 29. februar 2008 Til HI: Det er et par/tre gater rundt sykehuset(på legevaktsiden av kvartalet) der det ofte er ledige plasser. I allefall på ettermiddagen.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #18 Skrevet 29. februar 2008 Takk for bra tips! Det var vell sidegater eller p-kort jeg var ute etter...;o) HI
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #19 Skrevet 29. februar 2008 Nå har ikke jeg lest alle svarene. Men får ikke den som kjører et parkeringskort på føden som den som kjører kan gå ned med? Og skulle det være feks være styrtfødsel, haste ks, osv, så ordner føden med evt bot seinere. Sånn er det hos oss ihvertfall...
Leirha Skrevet 29. februar 2008 #21 Skrevet 29. februar 2008 Parkering på sykehus pleier å koste endel når det gjelder kortidsparkering..Men hvis du står der over en tid blir det rimeligere. Hvis det koster 30kr for en time, så er det ikke slik at det koster 30kr hver time etter dette... Det er en max pris pr døgn som nevnt over... Så tror nok ikke det skal lukte svidd fra lommeboka om du står der noen døgn. Er nok dyrere å ta taxi frem og tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå