trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 29. februar 2008 #1 Skrevet 29. februar 2008 Jeg må bare få det ut - et sted, og ettersom jeg tilbringer mye av formiddagene mine her inne går det "desverre" utover dere. Den 14.02 var jeg i møte med NAV om å få pengestønad og de ble enige om å gi meg 3500 kr i 2 måneder - for innen den tid BURDE jeg visst ha fått engangsstønaden min ( som de tydeligvis regner som inntekt til meg, ikke til barneting - som jeg trodde det var). Ok tenkte jeg, jeg tar imot all hjelp jeg kan få... Jeg ringte inn med kontonummer dagen derpå og de skulle overføre pengene med engang så de var inne før den helgen... Vel - i dag er det siste dag i februar og det er INGEN penger inne på min konto enda. Jeg har regninger som forfaller i dag og får ikke betalt dem selv. Jeg blir så frustrert at jeg rister... Jeg ringer så ned til kommunehuset, til nav og spør hvor penga mine har kommet inn og får følgende beskjed: "du får ringe igjen over helgen, nav har nemlig fri. tror de skal være tilbake torsdag neste uke...." Jeg har regninger å betale, jeg vil gjerne bidra til litt mat på bordet selv - ikke være fullstendig avhengig av kjæresten min. Jeg HATER kommunen her oppe- alt er så tregt og de gidder ikke ta meg alvorlig for en klype salt engang! I tillegg har vi ventet nå siden NYÅRET med svar om vi kan få lån/startlån omhverandre til å kjøpe et hus som er til salgs her - men her går det ikke fremover. Vi stresser begge to og jeg merker jeg begynner å bli psykisk UTMATTET. Svigermor kom nettopp ned ( for vi har utleieleigheten i hennes hus til vi får noe for oss selv) og gav meg en slant med penger - og da bare KNAKK jeg sammen. Jeg har grått sammenhengende siden jeg snakka med NAV kl 10 i dag og jeg klaaarer ikke mer! Hvorfor skal alt ta så lang tid? Jeg hater å være avhengig av andre mennesker - og nå får jeg jo ikke til noe selv... Unnskyld for at jeg plager dere med dette , men nå klarte jeg ikke holde tårene og frustrasjonen noe særlig mer tilbake! KUN nedturer siden nyåret - jeg klarer jo nesten ikke nyte graviditeten min midt oppi alt dette her. Og alle vet at har ikke mor det bra, har ikke barna det noe særlig bra heller... Jeg får så dårlig samvittighet!
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #2 Skrevet 29. februar 2008 NAV kan virkelig knekke en psykisk altså. Tror du ikke jeg også ble vekt i dag med en telefon fra NAV?? "Vi har ikke mottatt inntektsgrunnlag fra arbeidsgiver.. " Å?? Er det mitt ansvar da? Har aldri blitt informert om noe som helst sier jeg og den dumme apekatten i andre enden later som han ikke kan forklare meg hva saken egentlig gjelder, bare at jeg må ringe arbeidsgiver. Gjør så det og sjefen min skjønner jo heller ingenting,(hun av alle bør jo vite hva dette er) men fant ut av det til slutt. På grunn av laaaaaaaaaang behandlingstid på lønnskontoret er ikke papirene sendt meg, søkte bare om permisjon i desember, jada effektivitet.. er det det en kaller det?? Huff dette er nok ingenting i forhold hva dere sliter med. Jeg føler av og til at NAV driver med systematisk mobbing, skulle tro det var av saksbehandlernes egne lommer penger skulle utbetales fra og ikke fra "felleskassen". En bekjent av meg manglet EN sykemelding, som arbeidsgiveren hennes skulle sende inn, det medførte at hun ikke fikk utbetalt alt hun hadde rett på, levde på halv inntekt hele permisjonsåret. Først et år etter klarte NAV å rydde opp i feilen og hun fikk utbetalt resten, men herregud, leve på 50% av normal inntekt når en har hus og gjeld??? Hååååper virkelig de får opp farten og prioriterer å hjelpe deg, det er pyton å være så avhengig av andre! Men det er NAV som roter, ikke ha dårlig samvittighet, forhåpentligvis er dette midlertidig og jeg er sikker på at det vil ordne seg for deg/dere.
Gjest Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Ja huff!! jeg skjønner din frustrasjon,det er ikke mye info man får i dette landet ,allt må man finne ut av selv:(((( Selv blir jeg lynings hver gang sykepengene ska inn,aldrig samme dato,og aldrig kommer de inn den datoen de skall:( Måtte selv ta en tlf til mitt navkontor idag,pga penger som ikke kom,men det var delvis min egen feil.I dag var de veldig grei og skulle sette inn det som manglet over helgen. Men det er ikke noe artig å være økonomisk avhenging av sin kjære,her har min måttet trå til mange ggr,og det føles ikke noe godt ut. Vi har mye bekymring ang økonomi fremover,når vi plutselig blir 3 til.jeg som måtte legge ned min egen friserslong,og gikk ned til 65% av lønn i sykepenger. Sambo som har en litt usikker jobb her i bygda,han fikk heldighvis forlenget den frem tom ut desember dette året. Vi har fått sponset noe bleier fra libero blant annet,og ska høre med kommunen om de kan sponse noe av utstyret,her er jo ikke lite som må til;))) Håper det ordner seg for dere,men prøv og skjyv de onde tankene vekk og nyt svangerskapet,det er viktig Trøsteklem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå