Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 13 dager som ikke har hatt avføring på 5 dager. Han får morsmelk ca hver andre time, men vurderer å gi mme i tillegg. Får han for lite mat? Jeg nevnte det for helsesøstra, men ho sa at så lenge bleia var våt så var alt normalt... Han sliter med mageknip, og jeg lurer på om det kan være noe galt?

Jeg blir mer og mer bekymra for hver dag og lurer på om jeg gjør alt feil... hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han bare får mm skal de ikke kunne bli forstoppet. Og som hs sier, så lenge han har flere (5-6 mener jeg) våte bleier for dagen, så får han nok i seg nok veske.

Men innfører du mme i tillegg kan han bli forstoppet. Da er det hvertfall lurt å ha litt malt i melken.

Men legen min sa at de bør ha minst 1 avføring i løpet av 7 dager. så om det går flere dager til ville jeg fått en sjekk på ham bare for å sikre meg at det ikke er noe gale. En venninne av meg sin gutt hadde rett og slett for trang endetarms åpning til å få ut avføringen.

Skrevet

Slapp helt av, det kan gå opp til 18 dager. Så lenge han bare får mm så er det helt normalt.

Skrevet

Hei du...ikke vær bekymret,dette er helt normalt! Rart ikke helsesøster har nevnt at det kan ta opp til en hel uke før de har avføring når de får morsmelk. For noen er dette helt normalt,mens andre har avføring etter hvert måltid. Begge deler er like normalt,syns det er merkelig at helsesøster ikke har beroliget deg med dette! Men syns du det virker som han sliter med magen,kan du jo prøve å sykle med beina hans,ofte det kan sette igang litt. Du lar han ligge på ryggen mens du gjør forsiktige sykkel-bevegelse med beina hans. Lykke til!

Skrevet

Ja, dette er helt normalt. Det kan gå opptil 10-12 dager før de bæsjer når de bare får mm. Jeg ville vel ikke gitt mme pga dette, han blir nok ikke bedre i magen av den grunn. Sønnen min hadde så sjelden avføring som hver 10 dag når han bare fikk mm.

Du kan jo massere magen, ta sykkelbevegelser med bena, varmt bad. Det kan hjelpe mot magevondt.

Lykke til

Skrevet

Ja smøre med en deilig krem eller litt olje på magen, med lette sirkelbevegelser. Snuppa stor kosa seg når jeg gjorde det på henne og det hjalp og. Det lengste hun gikk var 13 dager... Knøttet hadde en stund avføring fast hver tirsdag he, he...

Skrevet

dette er helt normalt når man ammer=) skjer ofte her og.. min datter på snart 4 mnd kan gå opp til en uke mellom hver gang.. men er du beskymret ta kontakt med hs=)

Skrevet

Tusen, tusen takk alle sammen! Jeg har sikkert både hørt og lest at det kan ta tid, men når man er helt fersk i dette så blir man lett bekymra uansett!

Da får jeg bare vente tolmodig :)

Skrevet

Ikke uvanlig i det heletatt. Babyer kan bæsje alt fra en gang pr uke til mange ganger pr dag. Tror ikke du trenger å bekymre deg riktig enda! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...